A Coca-Cola Light palackjaira tévedésből felkerült Zero kupakok esete marketing szempontból akár előnyös is lehet a vállalat számára.
A Világgazdaság számolt be először arról a nemrég történt gyártási hibáról, amelynek során a Coca-Cola magyarországi üzemében a Light termékek 0,5 és 1,75 literes PET-palackjaira tévesen a Zero termékcsalád fekete kupakjait helyezték fel. A hírt követően a Kemma, Komárom-Esztergom vármegye hírportálja megkereste ifj. Tóth György marketingszakértőt, aki részletesen elemezte a helyzetet.
„Egy ilyen hiba elsőre mindig negatívnak tűnik, hiszen a fogyasztók bizalma könnyen megrendülhet. Ugyanakkor a gyors és őszinte kommunikáció, valamint a megfelelő problémakezelés fordíthat a helyzeten. Ha a Coca-Cola megfelelően kezeli a helyzetet – elismeri a hibát, hatékony intézkedéseket tesz, és nyitott marad a fogyasztók felé –, akár a márka hitelességét is erősítheti” – fejtette ki a szakértő a Kemmának.
A marketingszakértő szerint az ikonikus márkák különleges helyzetben vannak, mivel a fogyasztók részéről kialakult érzelmi kötődés segíthet átvészelni a nehezebb időszakokat is. Ugyanakkor ifj. Tóth György arra is felhívta a figyelmet, hogy napjainkban a fogyasztók gyors reakciójára és az átláthatóság iránti igényére különös figyelmet kell fordítani, mivel a hibák nem maradhatnak következmények nélkül. Véleménye szerint megfelelő kríziskezeléssel a vállalat akár még erősebben is kikerülhet a helyzetből, sőt, felvetette annak lehetőségét is,