CGI-jal megalkotott reklámokat helyeztek el régi filmekbe és sorozatokba
A Mirriad névre hallgató startup egy új technológiával állt elő, melynek segítségével komputer által generált fotókat és videókat lehet berakni szinte bármilyen mozgóképbe.
A BBC értesülései szerint a technológiát először az egyik kínai streaming szolgáltatásnál próbálták ki, és tökéletesen működött, így elképzelhető, hogy a jövőben régi filmek esetében a reklámokat közvetlenül a főszereplő mellett tüntethetik fel úgy, mintha az a mozgókép alkotóeleme lett volna.
Anne Billson filmkritikus ellentmondásosnak tartja az ötletet, szerinte megsérthetik vele a szerzői jogokat, egyúttal megbecsteleníthetik azokat az alkotásokat, amelyeket a filmipar gyöngyszemeinek tartanak.
A CGI-jal történő márka- és reklámelhelyezés egyébként nem számít új keletű módszernek, a zeneiparban már régóta használják például különböző elektronikai termékek, poszterek, ruhák és egyéb cikkek értékesítése során.
A Mirriad vezérigazgatója, Stephan Beringer elmondta, az új CGI képes lényegében beleolvadni a környezetébe, ki tudja elemezni a fényképek mélységét, mozgását és még azokat az anyagokat is, amelyek az adott régióban előfordultak, így az emberi szem számára úgy fog tűnni, mintha a reklámok a film részét képeznék.