Közel két évtized óta először emelkedtek a CD-eladások
Világszerte tombol a retró: a bakelitlemezek fellendülését a CD is követte.
Az Amerikai Hanglemezipari Szövetség (RIAA) által közzétett adatok szerint 2021-ben csaknem húsz év óta először nőttek a CD-eladások az Egyesült Államokban: amíg 2020-ban 31,6 millió kompaktlemezt értékesítettek, addig egy évvel később 46,6 millióra nőtt a kiszállítás, a formátumból származó bevételek pedig 438,2 millió dollárról 584,2 millió dollárra emelkedtek.
Bár ezek a szintek még mindig messze vannak a 2000-es évek csúcsértékétől, amikor majdnem egymilliárd CD-albumot adtak el az Egyesült Államokban, a növekedés a fizikai adathordozókon tárolt zene újraéledésének kulcsfontosságú eleme lehet.
Hiába a fellendülés, a streaming szolgáltatások továbbra is uralják a piacot: a fizetős előfizetések az RIAA által 2021-ben mért bevételek 57,2 százalékát tették ki 8,6 milliárd dollárral, míg a reklámokkal támogatott streamek 1,8 milliárd dollárt hoztak, eközben a CD- és bakelitlemez-értékesítések együttesen a profit kevesebb mint 11 százalékáért feleltek.
Bármennyire is tűnik nosztalgikusnak a CD-k modern kori használata, mégis nyújt valamit, amiről a digitális szolgáltatások csak álmodoznak: egy szép, ízléses, kézzel fogható tárgyat, albumképekkel, borítóval, tokkal, így olyan érzésünk lehet, hogy a zenét valóban birtokoljuk.