Búcsút inthetünk a nyomkövető funkcióknak Androidon?

not image

Kulcsár Péter

2021. február 7. - 14:30

Az Apple után a Google is új utakra léphetett, ugyanis egy sokkal biztonságosabb, felhasználóbarát környezetet szeretne kialakítani mobilos operációs rendszeréhez.

Az Apple nemrég jelentette be, hogy az új update után egy App Tracking Transparency nevű eszköz érkezik iOS-re, amellyel saját magunk szabályozhatjuk, milyen információkat gyűjthet be rólunk a cég, és milyeneket nem.

A Bloomberg értesülései alapján a Google hasonló megoldáson dolgozik, terveik szerint egy olyan applikációkon átívelő nyomkövetési technológiát szeretnének letenni az asztalra, amelyet a júzerek finomhangolhatnak.

A Google szóvivője a lap megkeresésére elmondta, mindig is kiemelten fontosnak tartották a fejlesztőkkel való együttműködést, ezáltal egészséges, reklámokkal támogatott, biztonságos ökoszisztémát dolgozhatnak ki a jövőben.

Ezzel szemben az egyik anonim, bennfentes forrás állítása szerint a Mountain View-i techóriás valójában egy új egyensúlyt szeretne létrehozni a felhasználók és a fejlesztők között a hirdetők pénzügyi igényeit előtérbe helyezve.

A Google a világ leggazdagabb digitális hirdetői cégje, évente több mint 100 milliárd amerikai dollár bevételt tehetnek zsebre.

A pénzösszeg nagy részét az Android-júzerek megcélzásával kaparintják meg – ha például egy termék után nézelődünk Chrome böngészőben, akkor egy másik alkalmazás reklámablakában megjelenhet egy hozzá hasonló árucikk.