Boeing-botrány: újabb gépek ellenőrzését rendelte el a hatóság
Az FAA egy újabb Boeing-gép, a 737-900ER modellek ellenőrzését javasolja, hogy a középső kijárati ajtók rögzítése megfelelő-e.
Az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) tegnap este kiadott ajánlásában felszólította a Boeing 737-900ER típusú repülőgépek üzemeltetőit, hogy végezzék el a középső kijárati ajtók rögzítésének vizuális ellenőrzését, hogy ezek az alkatrészek megfelelően rögzítve vannak-e – írja a Portfolio a Reutersre hivatkozva.
Mint ismert, január elején az FAA 171 Boeing 737 MAX 9 repülőgépet parancsolt a földre, mivel az Alaska Airlines egyik nemrégiben átvett repülőgépén kiszakadt egy panel a levegőben. De azóta más incidensek is történtek: például felszállás után megrepedt egy 737-800-as gép szélvédője Japánban, míg egy ugyanilyen típusú gépnek a hajtóműve kigyulladt a levegőben.
Továbbá egy Boeing 747-8-as teherszállító repülőgépnek kényszerleszállást kellett végrehajtania Miamiban, miután kigyulladt egy hajtómű. De visszatérve az ellenőrzésekre, a lap megjegyzi: bár a Boeing 737-900ER nem tartozik az újabb MAX flottába, az ajtó kialakítása megegyezik a MAX 9-es modellével.
A Boeing árfolyamát is megviselték az események
Az FAA vasárnap kiadott „Biztonsági figyelmeztetés az üzemeltetők számára” című közleményéből kiderült, hogy egyes légitársaságok már elvégezték a 737-900ER típusú repülőgépeik középső kijárati ajtópaneljének további ellenőrzését. Ezen karbantartási ellenőrzések során a csavarokkal kapcsolatos problémákat észleltek.
A Boeing szóvivője emailben megerősítette, hogy teljes mértékben támogatják ezeket az óvintézkedéseket – teszik hozzá a cikkben. A 900-as modell a 737-es család legújabb, és legnagyobb változata. Többek között az Alaska Airlines, a KLM, a Korean Air, a Lion Airlines, a Shenzen Airlines, a SpiceJet és az XL Airways is repül 737-900-as gépekkel.
A statisztikák szerint a Boeing 737-900ER típus több mint 11 millió üzemórát és közel 3,9 millió utat teljesített. A kiterjedt használat ellenére az FAA azt is megemlítette, hogy ezen a típuson korábban nem volt probléma az ajtóval. De a Boeing árfolyamát is megviselték az események, az Alaska Airlines-incidens óta közel 14 százalékot esett a részvények árfolyama.