Black Friday: a MediaMarkt saját márkás termékekkel is készül
Saját márkás termékek, használt telefonok és heti akciók várják a vásárlókat.
A MediaMarkt nemrégiben egy izgalmas sajtóbeszélgetést tartott, amelynek keretében bemutatták a megjelenteknek a cég legfrissebb újdonságait, melyekkel a változó kereskedelmi szokásokra és az online áruházak térnyerésére terveznek reagálni. Szilágyi Gábor, a cég ügyvezetője a rendezvényen egyebek mellett arról beszélt, hogy 2024 második félévben jelentős fellendülés következett be, amelyet a foci Eb és a javuló makrogazdasági mutatók is elősegítettek.
Ezen felül az ősz és az iskolakezdés fellendítette a fehéráruk forgalmát, mert a felsőoktatási intézmények közelébe költöző diákok először többnyire háztartási gépekkel szerelik fel az új albérleteiket. Ugyanennek köszönhetően a MediaMarkt saját márkás termékeinek súlya egyre növekszik. A cég jelenleg négy fő kategóriában kínál saját márkás termékeket, a kiegészítőktől a háztartási gépekig – írja az Origo.
A vállalat kutatása szerint a vásárlók 68%-a nyitott a saját márkás műszaki cikkek kipróbálására, különösen, ha azok jó ár-érték arányt képviselnek. Mindemellett fény derült rá, hogy a MediaMarkt felújított okostelefonokat is kínál majd, amelyeket egy külső partnertől szerez be, később pedig további felújított termékek, például órák, tabletek és laptopok is bekerülnek a kínálatba. Míg a közelgő Black Friday-el kapcsolatban Szilágyi Gábor azt mondta:
Idén is készülnek akciókkal, de nem egy péntekre fókuszálnak, ehelyett egész hónapban remek ajánlatokra lehet számítani. Elmondása szerint a november mára szinte felzárkózott a decemberhez az éves árbevétel tekintetében, s bár az egynapos akciók népszerűsége csökken, a novemberi akciókat továbbra is sokan keresik. Az egyik érdekes slágertermék pedig a szárítógép – ezen készülékek iránt ebben az időszakban különösen nagy a kereslet.
A cég ügyvezetője szerint ez minden bizonnyal annak köszönhető, hogy már nem száradnak olyan könnyen a ruhák a napon, vagy a kevesebbet szellőztetett szobákban, de a fűtés sem dübörög még annyira, hogy a radiátorok bepótolnák azt, amit a nap gyengülésével elvesztettünk. De valószínűleg sok más termék is felkerül majd a Black Friday legnépszerűbb termékeinek listájára, hiszen minden évben így szokott lenni.
Nem meglepő módon az elektronikai termékek, így a telefonok is ott szoktak lenni a top3-ban, általában az első helyen. Amerikában azonban még nagyobb durranás szokott lenni a Black Friday, tavaly például úgy szórták az amerikaiak a pénzt, mintha nem lenne holnap. Sokan lecsaptak a nagy árkedvezményekre az USA-ban, rekordot döntve ezzel a kiskereskedelemben. Erről ebben a korábbi cikkünkben írtunk bővebben.