Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Bírságot kapott a TikTok a gyermekek adatainak megsértése miatt

Az uniós adatvédelmi szabályozó hatóság masszív bírsággal sújtott a platformot.

...svg content...Fotó: Unsplash/Solen Feyissa
Európa
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A Guardian jelentése szerint az Egyesült Királyság által 1,4 millió 13 év alatti gyermek adatainak jogellenes feldolgozása miatt kiszabott 12,7 millió fontos bírság után most az uniós adatvédelmi szabályozó hatóság is bírságot szabott ki a TikTokra a gyermekek adatainak megsértése miatt.

Az Európai Adatvédelmi Testület közölte, hogy kötelező érvényű határozatot hozott a kínai tulajdonú videómegosztó platformmal szemben a gyermekek adatainak feldolgozása miatt: az uniós döntés az írországi adatvédelmi biztos által 2021-ben indított vizsgálatot követi, melyben azt vizsgálták, hogy a TikTok mennyire felel meg az EU általános adatvédelmi rendeletének, és hogyan kezeli a 13 és 17 év közötti gyermekek adatait. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Pénteken a TikTok számos új funkciót jelentett be az európai felhasználók számára, az augusztus 25-én hatályba lépő új európai uniós tartalomszabályozásnak történő megfelelés jegyében. Visszatérve a bírságra: a vállalatra kiszabott bírság kapcsán a következő négy hétben fognak tájékoztatást adni.

Mint ismert, az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye (DSA) értelmében a TikTok, a Google, a Facebook és más nagy online platformok kötelesek lesznek ellenőrizni a platformjaikon található illegális tartalmakat, megtiltani bizonyos hirdetési gyakorlatokat, és adatokat megosztani a hatóságokkal.

Pénteken a vállalat közölte, hogy a DSA-nak való megfelelés érdekében hozott új intézkedései között szerepel, hogy az uniós felhasználók számára megkönnyíti az illegális tartalmak bejelentését; lehetővé teszi a videók személyre szabott ajánlásainak kikapcsolását; és eltávolítja a 13-17 éves felhasználóknak szóló célzott reklámokat.