Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
369,53 Ft
Euró
393,77 Ft
Font
457,11 Ft
Bitcoin
64,177 $

Bajban vannak a hazai vasúti árufuvarozók

A koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válság következtében radikális módon visszaesett 2020 első félévében a vasúti teherforgalom Magyarországon.

Budapest, 2020. április 30. Egy ásványolajat szállító tehervonat halad át Kőbánya felső vasútállomáson. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válság következtében radikális módon visszaesett 2020 első félévében a vasúti teherforgalom Magyarországon.

Mintegy kétmillió tonnával csökkent a hazai vasúti teherforgalom, ezért a vasúti árufuvarozó társaságok azt kérték Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől, hogy az általuk fizetett hálózat-hozzáférési díjon 2020. március elsejétől az év végéig enyhítsenek. Soron kívül Kizuhant az ötödik emeletről egy kisgyermek Csepelen

A Világgazdaság értesülései szerint a pályadíjak felártartalmának mintegy 6,1 milliárd forintnyi elengedését szeretnék elérni. A minisztériumnak eljuttatott levelükben leírták, hogy a hazai vasúti szektor idei teljesítménye 15 százalékkal, néhány szegmensben pedig 25 százalékkal is eshet.

A teljesítmény csökkenése miatt emelkedni fognak a fix költségek, az egy tonnára jutó hálózat-hozzáférési díj, valamint a fuvardíjak is magasabbak lehetnek.

A dokumentum aláírói szerint más országokban már régóta bevezettek különféle mentőcsomagokat, Magyarország azonban egyelőre semmi érdemlegeset nem tett, ezért arra kérik a kormányt, hogy 2020. november elejéig lépjen az ügyben.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke közölte, az első félévi tragikus statisztikák után a második félévben sem tapasztaltak javulást, ezért a vasútvállalatok költségei folyamatosan nőttek.

A szakember hozzátette, az ágazatnak azonnali segítségre lenne szüksége, a pályahasználati díj csökkentése tökéletes alternatíva lenne, és meg tudnák őrizni a nemzetgazdaság logisztikai ellátását is.