Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Bajban vannak a hazai vasúti árufuvarozók

A koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válság következtében radikális módon visszaesett 2020 első félévében a vasúti teherforgalom Magyarországon.

...svg content...Budapest, 2020. április 30. Egy ásványolajat szállító tehervonat halad át Kőbánya felső vasútállomáson. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Belföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válság következtében radikális módon visszaesett 2020 első félévében a vasúti teherforgalom Magyarországon.

Mintegy kétmillió tonnával csökkent a hazai vasúti teherforgalom, ezért a vasúti árufuvarozó társaságok azt kérték Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől, hogy az általuk fizetett hálózat-hozzáférési díjon 2020. március elsejétől az év végéig enyhítsenek. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

A Világgazdaság értesülései szerint a pályadíjak felártartalmának mintegy 6,1 milliárd forintnyi elengedését szeretnék elérni. A minisztériumnak eljuttatott levelükben leírták, hogy a hazai vasúti szektor idei teljesítménye 15 százalékkal, néhány szegmensben pedig 25 százalékkal is eshet.

A teljesítmény csökkenése miatt emelkedni fognak a fix költségek, az egy tonnára jutó hálózat-hozzáférési díj, valamint a fuvardíjak is magasabbak lehetnek.

A dokumentum aláírói szerint más országokban már régóta bevezettek különféle mentőcsomagokat, Magyarország azonban egyelőre semmi érdemlegeset nem tett, ezért arra kérik a kormányt, hogy 2020. november elejéig lépjen az ügyben.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke közölte, az első félévi tragikus statisztikák után a második félévben sem tapasztaltak javulást, ezért a vasútvállalatok költségei folyamatosan nőttek.

A szakember hozzátette, az ágazatnak azonnali segítségre lenne szüksége, a pályahasználati díj csökkentése tökéletes alternatíva lenne, és meg tudnák őrizni a nemzetgazdaság logisztikai ellátását is.

Szijjártó Péter is nagyon aggódik: azonnal békét kell kötni

Szijjártó Péter magyar külügyminiszter szerint annyira súlyos már a helyzet Ukrajnában, hogy azonnal békét kell kötni.