Az Egyesült Államok legalább 60 kémrepülőt küldött Kínához közel: trükköznek a kódokkal
A kínai jelentések szerint szeptemberben legalább 60 ilyen kémrepülőgépről rögzítettek adatokat, ami arra utal, hogy az államokban jövőbeni távolsági küldetésekre készülhetnek a Dél-kínai tengeren.
A kínai jelentések szerint szeptemberben legalább 60 ilyen kémrepülőgépről rögzítettek adatokat, ami arra utal, hogy az államokban jövőbeni távolsági küldetésekre készülhetnek a Dél-kínai tengeren.
Legalább 60 amerikai harci repülőgép végzett felderítő repülést Kína közelében szeptemberben. Az Egyesült Államok a jövőbeni távolsági küldetésekre készülhet a Dél-kínai-tengeren, legalábbis ezt sejthetik Pekingben.
A feljegyzett szerint 60 harci repülőgép közül 41 repült a vitatott Dél-kínai-tenger felett, 6 a Kelet-kínai-tenger felett, északabbra pedig 13 ilyen repülést végeztek a Sárga-tenger felett. Erről a kínai kormány támogatását élvező Dél-kínai-tengeri stratégiai helyzetet vizsgáló csoport (SCSPI) tett jelentést hétfőn.
A jelentés szerint a légi utántöltési tevékenységek szintén növekedést mutattak az elmúlt hónapban, ami arra utalhat, hogy az Egyesült Államok a Dél-kínai-tengeren található potenciális célpontok elleni jövőbeni távolsági támadásokra készülhet.
Az is kiderült, hogy a Dél-Kínai-tenger feletti kémrepülőgépekhez üzemanyag felvételére több repülőgépet is küldtek, amik az Egyesült Államok csendes-óceáni nyugati szigetén fekvő Guam-i katonai bázisról szálltak fel. – számolt be a részletekről a South China Morning Post.
A jelentés rámutatott arra is, hogy mindez szokatlan az Egyesült Államok részéről, mivel a japán légibázis adott lenne ebből a szempontból, így az ilyen műveletek gazdasági szempontból sem hatékonyak. Kína szerint ezek a műveletek valószínűleg amiatt szükségesek, mert ezzel szélsőséges körülményekre készülnek fel a jövőben távolsági tankolások részeként, amire az ázsiai ország nagy figyelmet fordít.
Kína úgy látja, hogy a Dél-kínai tenger térsége az elsődleges célja az amerikaiaknak, de a sárga-tengeri régióban végzett tevékenységek is jelentősen megnőttek a két hónappal ezelőttiekhez képest. A harci repülőgépek általában kétféle felderítő repülést hajtanak végre: rutinszerű és specifikus. Az előbbiek általában kiszámíthatóbbak.
A konkrét felderítő repülések közül 13 repülőgép repült a Sárga-tengerre, 3 pedig a Kelet-kínai-tengerre, miközben a kínai hadsereg gyakorlatokat tartott. A repülések száma nagyjából megegyezett a júliusban és az augusztusban rögzítettekkel, de a valós szám magasabb lehetett ennél, mert egyes harci gépeket polgári repülőknek álcázták, vagy nem aktiválták a válaszhoz szükséges jeleket.
A jelentés rávilágított az ilyen álcázott kémtevékenység veszélyeire is. Hat amerikai repülőgép kémkedett a kínai katonai tevékenységek körül, miközben hamis polgári repülőgép-kódokat használt. Szeptember végén az amerikai légierő repülőgépe megváltoztatta a gépe azonosítóját, amikor átrepült a Sárga-tengeren, és az egy fülöp-szigeteki repülőgépre hasonlított, majd a küldetésének befejezte után visszaállt az eredeti kódra – közölte az SCSPI.
Ugyancsak szeptemberben történt, amikor az amerikai RC-135S maláj polgári repülőgépnek álcázta magát, miközben a kínai légtér közelében repült – állítja az SCSPI. Peking augusztusban kijelentette, hogy az álcázott repülés veszélyezteti a civil repülőgépeket. 1983-ban a szovjet légierő lelőtt egy Korean Airlines utasszállító repülőgépet. A fedélzeten tartózkodó 269 személy életét vesztette, miután tévesen azonosították egy behatoló amerikai kémrepülőként.