Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
358,97 Ft
Euró
388,58 Ft
Font
454,94 Ft
Bitcoin
51,644 $

További áremelések jöhetnek a repülőjegyeknél a Boeing problémái miatt

A gépekkel kapcsolatos problémák és a szigorodó ellenőrzés miatt további drágulás jöhet a repülőjegyeknél.

Fotó: Unsplash
Külföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

A világ légiközlekedési ágazatának finanszírozói nemrégiben Dublinban találkoztak, ahol többek között szóba került a Boeing legújabb biztonsági válsága is. Az Alaska Airlines balesetével indult incidens (amelyet számos további követett) súlyosbította a légiközlekedési ágazatban már meglévő kihívásokat, amely már így is repülőgéphiánnyal küzd a járvány utáni megnövekedett utazási kereslet, valamint a tartós munkaerő- és alkatrészhiány miatt – számolt be a Portfolio a Reuters cikkére hivatkozva.

Az Ascend by Cirium globális tanácsadó cég vezetője, Rob Morris kiemelte, hogy miközben a légi közlekedés iránti kereslet erős, kérdéses, hogy a kínálat mikor lesz képes kielégíteni mindezt. Becslései szerint az egyensúly 2026-ra vagy 2027-re állhat be, ugyanakkor azt gondolja, ez az ütemterv a Boeing 737 MAX gépekkel kapcsolatos problémák miatt meghosszabbodhat. Az Air Lease Corp. ügyvezető elnöke, Udvarházy Ferenc István pedig rámutatott: Soron kívül Valaki megnyerte az Ötöslottó rekordnyereményét, itt vannak a milliárdokat érő nyerőszámok

A repülőgépvázaktól és a hajtóművektől kezdve az olyan alkatrészekig, mint az ülések és a konyhák, mindent érintenek a szűkös beszállítói kapacitások. Mint ismert, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) egy korábbi közleményben megerősítette, hogy újra repülhetnek a 737 MAX 9-esek, egyúttal a minőségellenőrzési aggályok miatt utasították a Boeinget, hogy:

A 737 MAX gyártásának növelését függessze fel mindaddig, amíg ezek a problémák nem oldódnak meg. A lap megjegyzi, a gyártási korlátozás időtartama egyelőre bizonytalan, és a feloldás után várhatóan a szabályozó hatóságok továbbra is szigorú felügyeletet fognak gyakorolni, ami lassíthatja a gyártási ütemet.

Míg a lízingcégek hasznot húznak a nagy repülőgép-megrendelésekből – amelyek most valószínűleg magasabb hozamot hoznak, mivel a légitársaságok versenyeznek a gépekért –, a légitársaságoknak ez nem kedvez. Azok ugyanis késedelemmel szembesülnek a költségek és a kibocsátások csökkentéséhez nélkülözhetetlen új technológiák beszerzésében, és magasabb lízingdíjakat fizetnek, amely miatt megemelkedhetnek a viteldíjak – emeli ki a lap.