Nincs új a nap alatt: 2022-ben is az Apple lett a világ legértékesebb márkája
A legújabb kutatásból kiderült, a cupertinói techóriást továbbra sem sikerült letaszítani trónjáról.
A Brand Directory kutatócég által közzétett jelentésből megtudhattuk, még mindig az Apple számít a világ legértékesebb brandjének, a márka értékét nagyjából 355,1 milliárd dollárra becsülték meg.
Hozzá kell tenni, hogy a vállalat értékelése nem tükrözi teljes mértékben a márka valódi piaci súlyát, mivel csupán egy prognózisról van szó.
Globális szinten az Apple mögött második helyen az Amazon található, a rangsor harmadik pozíciójában pedig a Google tanyázik, akiket a Microsoft, a Walmart, a Samsung, a Facebook, a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank, a Huawei, valamint a Verizon követ.
Az Apple márkaértékelése 2021-hez képest 35 százalékkal nőtt, amit annak köszönhetnek, hogy tavaly kiemelkedő évet zártak, és a világon elsőként sikerült elérniük a hárombillió dolláros piaci értékelést.
A technológiai óriás sikere az alapvető márkapozícionálásának finomhangolásában rejlett, az újabb növekedés pedig annak tulajdonítható, hogy a vállalat felismerte, a brand sokkal szélesebb körű szolgáltatásokra is hatékonyan alkalmazható.