Most akkor lesz Apple elektromos autó, vagy sem?
Rengeteg a megválaszolatlan kérdés a cupertinóiak állítólagosan készülőfélben lévő elektromosautó-prototípusa körül, miközben a projekten dolgozó szakembereket sorra távolítják el pozícióikból.
Habár korábban arról lehetett hallani, hogy az Apple felkeresett legalább két kínai akkumulátorgyártót azzal kapcsolatban, hogy megtárgyalják a lehetséges együttműködés részleteit, végül elképzelhető, kukában landolhat a teljes projekt.
A Bloomberg múlt heti cikkéből kiderült, hogy a fejlesztések során a cupertinói vállalat több tucat vezető menedzsert bocsátott el állásából, vagy helyezett át az elektromos autóhoz köthető programból egy másik részlegre, amivel jelentősen lelassulhattak a tervezési folyamatok.
Vékony jégen táncolhatnak az Apple-nél, egyúttal érthető az is, hogy keresik a megfelelő szakembereket a feladat elvégzéséhez, hiszen iparági körökben nem titok, hogy az Elon Musk vezette Teslának szeretnének konkurenciát állítani – írta a Futurism magazin.
Az almás cég elektromosautó-osztálya az elmúlt években több száz mérnököt alkalmazott, akik mind azzal foglalatoskodtak, hogy a lehető leghatékonyabb, egyben legkörnyezetbarátabb megoldást fejlesszék ki az Apple berkein belül.
A híresztelések alapján az egykori Tesla-alkalmazott, Doug Field vezeti a cupertinóiak projektjét, rajta kívül azonban már három magas rangú menedzser elhagyta az Apple-t, mivel nem feleltek meg a cég elvárásainak.
Benjamin Lyon, a program eredeti alapítója februárban távozott, és egy műholdas startupot dobott össze, míg a robotikai részleg egykori vezetője, Dave Scott egy MR-eszközöket gyártó céghez szerződött, az autók biztonsági fejese, Jaime Waydo pedig szintén egy magánvállalkozást alapított, ezért lépett le.