Amerikai választások: döbbenetes összeget költött Kamala Harris és Joe Biden reklámokra
Donald Trump sem költött keveset reklámokra az amerikai választásokon, de ez még mindig fele annyi, mint amennyit Kamala Harris és Joe Biden kampánya égetett el.
Donald Trump egészen simán, nagy fölénnyel nyerte meg a választásokat Amerikában. Még őt is meglepték a számok, noha végig magabiztos volt, de erre nem számított, Kamala Harris pedig óriásit bukott.
Ezek után érdekes lenne megkérdezni azon közvélemény-kutatások publikálóit, hogyan jöttek ki azok az eredmények, melyek szerint minimum szoros verseny várható a két jelölt között. Nem egy kutatás szólt Kamala győzelméről, akit világsztárok támogattak, hatalmas rajongói bázissal a hátuk mögött, köztük Jennifer Lopezzel, de hiába.
Ennyit költöttek a jelöltek reklámokra
Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése – derül ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből.
Kamala Harris, illetve előtte Joe Biden politikai kampányreklámjainak értéke 880 millió dollár volt, míg Donald Trump teljes elnökválasztási kampánya során ennek kevesebb mint felét, 425 millió dollárt fordítottak hirdetésekre.
Ezen kívül a demokrata párti elnökjelölti kampányra külső szervezetek további 1,8 milliárd dollárt költöttek, míg a republikánus választási hadjáratra 1,4 milliárd dollárt fordítottak a párthoz tartozó külső csoportok.
Óriási pénzekről van szó
Az elnökválasztással egy időben tartott kongresszusi választáson a felsőház, azaz a szenátus 33 tagjának megválasztását összesen 2,6 milliárd dollár értékű kampányhirdetés kísérte, amiből 1,4 milliárd dollárt a demokrata, míg 1,2 milliárdot a republikánus jelöltekre költötték a pártok, illetve kapcsolódó szervezetek.
A legdrágább szenátusi verseny Ohio állam szenátori pozíciójáért zajlott, ami 538 millió dollárba került, és a republikánus jelölt Bernie Moreno győzelmét hozta a 6 éven keresztül hivatalban lévő demokrata Sherod Brown-nal szemben.
A Kongresszus alsóháza, a képviselőház 435 tagjának megválasztása érdekében a két párt színeiben induló jelöltek összesen 1,7 milliárd dollárnyi reklámot tettek közzé, amiből 940 millió dollár a Demokrata Párt és szervezetei, míg 760 millió a Republikánus Párt, vagy pártokhoz közel álló külső szervezetek kasszáját terhelte.
A 2024-es amerikai választásokon számos térségben tartottak helyi választásokat különböző pozíciókra, amelyek reklám-költségvetése összesen 2,9 milliárd dollár volt. A legtöbbet, 122 milliót Floridában, a marihuána fogyasztásának legalizálásáról szóló népszavazás kampányára költötték a kezdeményezés támogatói és ellenzői.
Liner/MTI