Egy komoly felháborodást keltő sminkreklámot tiltottak be Kínában
Egy sminkeltávolító törlőkendőt népszerűsítő reklám került betiltásra Kínában, ugyanis a közvélemény szerint a reklám „démonizálta” a szexuális erőszak áldozatait.
Egy sminkeltávolító törlőkendőt népszerűsítő reklám került betiltásra Kínában, ugyanis a közvélemény szerint a reklám „démonizálta” a szexuális erőszak áldozatait.
A kínai Purcotton, törlőkendőket is gyártó vállalat által készített reklámban egy nő szerepel, aki homályos utcai megvilágításban sétál haza este, majd egy férfi elkezdi követni. Amint a férfi közelebb ér hozzá, a nő előkapja a Purcotton törlőkendőjét, gyorsan letörölve arcáról sminkjét, melynek látványától a férfi futásnak ered.
A közösségi médiában rohamos gyorsasággal kezdett el terjedni a reklám, a felhasználók pedig egyáltalán nem kímélték a készítőket: a legtöbben „undorítónak” és „helytelennek” titulálták a látottakat, sőt akadtak olyanok is, akik a cég termékeinek bojkottálását szorgalmazták.
A China Women News, egy, a kínai kormányhoz tartozó All-China Women’s Federation által működtetett weboldal nyíltan elutasította a reklámot, az „áldozat démonizálásáért”. A bejegyzésben azt írják, a reklám előítéletektől hemzseg, tele van rosszindulattal és tudatlansággal, valamint úgy tekint a nőkre, mint „fogyasztási cikkekre”.
A Purcotton eredetileg a termék remek tisztítási hatékonyságát kívánta bemutatni a reklámmal, ám ahogy egyre komolyabbá vált a dühös felhasználók által meghirdetett bojkott, a vállalat eltávolította a reklámot, majd január 8-án nyilvánosan is elnézést kért – írja a CNN.
A cég közzétett egy bejegyzést is a témában, melyben azt írják, a jövőben fokozott figyelmet fognak fordítani a hasonló esetek megelőzésére, a törölt reklámért felelős személyek után pedig vizsgálatot fognak indítani.