Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
362,34 Ft
Euró
389,23 Ft
Font
454,97 Ft
Bitcoin
59,304 $

Változtak az idei karácsonyi vásárlási szokások

A koronavírus-járvány átírta a 2020. decemberi bevásárlásokat is – többek között csökkent az üzletekben eltöltött idő, és jelentősen megnőtt az online webáruházak forgalma.

Debrecen, 2020. december 9. A debreceni FÓRUM bevásárlóközpont 120 üzletével, ünnepi díszítéssel várja az év végi bevásárlókat. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A koronavírus-járvány átírta a 2020. decemberi bevásárlásokat is – többek között csökkent az üzletekben eltöltött idő, és jelentősen megnőtt az online webáruházak forgalma.

Az Ipsos hagyományos év végi közvélemény-kutatásában ismét a karácsonyi készülődésről kérdezték meg a magyar állampolgárokat. A felmérésből kiderült, hogy a felnőtt lakosság 62 százalékos többsége kevesebbet vásárolt idén, mint a korábbi években – írta az Infostart hírportál. Soron kívül Némi csapadékra van kilátás pénteken, de akár 27 fok is lehet napközben

A kutatásból megtudhattuk, hogy a pandémia következtében elvesztett állások nem rontották jelentős mértékben a karácsonyi vásárlási volument. A fogyasztók 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ügyel a biztonságra és betartja az óvintézkedéseket, 78 százalékuk pedig bevallotta, hogy minél gyorsabban el szeretnék hagyni az üzletet annak érdekében, hogy elkerüljék a fertőzésveszélyt.

Földes Annamária, az Ipsos fogyasztói kutatásokért felelős vezetője elmondta,

„A biztonságra való erős igény már hónapokkal korábban is megjelent számos kutatásunkban. Azok a szolgáltatók, akik erre időben reagáltak és intenzív higiénés intézkedéseket vezettek be, a karácsonyi készülődés ideje alatt több és elégedettebb vásárlóra számíthattak.”

Ha a kívánt termékek online is elérhetőek, akkor sokkal inkább az internetes megrendeléseket részesítették előnyben a vásárlók (26 százalék), amely során érintésmentes kiszállítást biztosítanak az áruházak.

„Már a tavaszi időszakban is jelentős fejlődést mértünk az online kiszolgálás egyszerűsödésében, de az őszi időszakban válaszadóink egyre több jó gyakorlatot osztottak meg velünk, és egyre kevesebb nehézkes ügyintézésről számoltak be” – tette hozzá Földes.

A pénztár nélküli kasszákat a 30 év alattiak 59 százaléka, míg a 60 év felettiek csupán 31 százaléka választotta a bevásárlóközpontokban. A diplomások majdnem kétszer akkora arányban részesítik előnyben a fizetős terminálokat, mint a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők (58 százalék, illetve 31 százalék).

Az önkiszolgáló kasszáknál a nemek aránya kiegyenlített; használatuk meghatározó tényezője a digitális tájékozottság, valamint a személyes kontaktustól való félelem.