Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Bruce Willis különleges sci-fije, amivel kasszát robbantottak a mozikban

Bruce Willis különleges sci-fije, amivel kasszát robbantottak a mozikban

Bruce Willis különleges sci-fije, amivel kasszát robbantottak a mozikban
Northfoto

Ez volt Bruce Willis egyik utolsó kasszasikere a hosszú pályafutása alatt, mielőtt visszavonult volna a betegsége miatt.

A Looper – A jövő gyilkosa (2012) Rian Johnson rendezésében az időutazás témáját dolgozza fel új szemszögből, és bár a műfajban számos előzmény akad, a történet egyedi megközelítése miatt vált emlékezetessé. A Collider azt írta, a film „izgalmas és okos”, még ha a harmadik felvonás nem is ér fel a korábbi részek színvonalához.

A cikk a videó után folytatódik

A cselekmény középpontjában bérgyilkosok állnak, akiknek feladata, hogy a jövőből visszaküldött embereket likvidálják. A fordulat akkor következik be, amikor egyiküknek saját idősebb énjét kellene megölnie, ám a jövőbeli változat megszökik, és káosz tör ki. „Nem maga az időutazás az eredeti, hanem az, ahogyan a történet ezt a központi elemet kibontja: bérgyilkosokról szól, akiknek a jövőből visszaküldött embereket kell megölniük, de olykor saját idősebb énjüket is, és amikor az egyik megszökik, elszabadul a káosz.”

A film költségvetése körülbelül 30 millió dollár volt, míg a nemzetközi bevételei meghaladták a 176 millió dollárt, ami jelentős sikernek számít egy eredeti ötletre épülő sci-fi esetében. A kritikai fogadtatás is kedvező volt: az IMDb-n 7,4-es értékelést kapott, a Rotten Tomatoes oldalán pedig 93%-os minősítést ért el. Ez a kombináció – mérsékelt költségvetés, magas bevétel és erős kritikai visszhang – hozzájárult ahhoz, hogy a Looper kultikus státuszt vívjon ki magának a 2010-es évek sci-fi filmjei között.

A filmben két színész, Joseph Gordon-Levitt és Bruce Willis ugyanazt a karaktert alakítja, két különböző időpontban. A Collider szerint „külön élmény látni, ahogy Joseph Gordon-Levitt és Bruce Willis ugyanazt a személyt játssza el, csak éppen két különböző idősíkon”. Ez a kettősség adja a film egyik legerősebb dramaturgiai elemét, amely egyszerre szórakoztató és gondolatébresztő.

Rian Johnson rendező – aki később a Star Wars: Az utolsó Jedik és a Tőrbe ejtve filmekkel is nagy sikert aratott – már a Looper-ben megmutatta, hogy képes a műfaji határokat feszegetni. A film nemcsak akciódús, hanem filozofikus kérdéseket is felvet az identitásról, a sorsról és az időutazás etikai dilemmáiról.

A Looper egy olyan sci-fi, ami a látványos akció mellett intellektuális kihívást is kínál. Bár a kritikusok szerint a befejezés nem ér fel a film első felének feszességéhez, a produkció mégis maradandó élményt nyújt, és a bevételi adatok, valamint a kritikai elismerések alapján méltán sorolható a 2010-es évek legfontosabb időutazós filmjei közé.