Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

91 éves korában elhunyt Giorgio Armani, az olasz divat nagy legendája

91 éves korában elhunyt Giorgio Armani, az olasz divat nagy legendája

91 éves korában elhunyt Giorgio Armani, az olasz divat nagy legendája
Shutterstock

91 éves korában meghalt Giorgio Armani, a világhírű olasz divattervező és milliárdos üzletember, aki évtizedeken át meghatározta a modern olasz stílus és elegancia fogalmát.

Armani neve egyet jelentett a kifinomult szabásvonalakkal, a letisztult formavilággal és azzal a képességgel, hogy a férfi- és női öltönyöket újragondolva a kortárs közönség számára is frissé és hordhatóvá tegye.

A cikk a videó után folytatódik

Márkáját eredetileg divatcégként alapította, ám az évtizedek során a Giorgio Armani Group tevékenysége messze túlnőtt a ruhatervezésen: a vállalat jelen volt a zene, a sport és a luxusszállodák világában is. Armani nemcsak tervezőként, hanem üzletemberként is elismert volt, cége éves forgalma meghaladta a 2 milliárd fontot – írja a BBC.

A márka hivatalos Instagram-oldalán közzétett közleményben így emlékeztek meg róla: „Az utolsó napjaiig dolgozott, teljes mértékben a cégnek, a kollekcióknak és a számos folyamatban lévő jövőbeli projektnek szentelve magát.” A bejegyzés hozzátette: „A végsőkig fáradhatatlan volt.”

Giorgio Armani 1934. július 11-én született az észak-olaszországi Piacenzában. Pályafutását eredetileg orvosi tanulmányokkal kezdte, de hamar a divat felé fordult: először kirakatrendezőként, majd tervezőként dolgozott. 1975-ben Sergio Galeottival megalapította saját márkáját, amely rövid időn belül világsikert aratott. A 80-asévekben Hollywood is felfedezte: Richard Gere az Amerikai dzsigoló című filmben Armani-öltönyben jelent meg, ami azonnal a nemzetközi figyelem középpontjába emelte a tervezőt.

Armani stílusát a letisztultság, a kényelmes, mégis elegáns szabásvonalak és a visszafogott színpaletta jellemezte. Ruhái nem csupán a kifutókon, hanem a vörös szőnyegen és a mindennapi életben is meghatározóvá váltak. A tervező híres volt arról, hogy személyesen felügyelte kollekciói minden részletét – a reklámkampányoktól kezdve a modellek hajának beállításáig.

Az évtizedek során a Giorgio Armani márka a luxus szinonimájává vált, és a divat mellett olyan területeken is jelen volt, mint a sportesemények szponzorálása vagy a világ számos pontján megnyitott elegáns szállodák üzemeltetése. Armani munkásságát számos díjjal és kitüntetéssel ismerték el, és életműve máig inspirációt jelent a fiatal tervezők számára.