Kiderült, mekkora nyereséggel zárta az évet idén az RTL Magyarország
A tulajdonos RTL Group legfrissebb jelentéséből megtudhattuk, pontosan mennyi profitot termelt 2019-ben az M-RTL Zrt.
A tulajdonos RTL Group legfrissebb jelentéséből megtudhattuk, pontosan mennyi profitot termelt 2019-ben az M-RTL Zrt.
Közel 40 milliárd forintos nettó árbevétel mellett csaknem 1,2 milliárd forintos adózás előtti eredménnyel zárta a 2019-es üzleti évet a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.). A médiavállalat – köszönhetően a reklámpiac erőteljesen növekedésének is – jelentős árbevétel-növekedést: több, mint 7 milliárd forint könyvelhetett el a tavalyi évben.
Az RTL Magyarország* – amibe az RTL Group egyéb magyarországi érdekeltségei is beletartoznak – úgyszintén jelentős nyereséget könyvelhetett el. A vállalatcsoport 5,1 százalékos hirdetési árbevétel-növekedést ért el, a teljes konszolidált árbevétel pedig a 2018-as évhez képest 6,5 százalékkal 114 millió euróra nőtt. Összességében az RTL Magyarország profitja (EBITDA) a 2018-as 5 millió euróról a duplájára, 10 millió euróra nőtt 2019-ben.
Ami a 2020-as esztendőt illeti: a COVID-19 járvány és az ebből adódó hosszú távú következmények jelenleg pontosan nem előreláthatók. A reklámbevételek kapcsán a Társaság jelentős visszaeséssel számol az idei évben.
Az RTL Group 2020 első félévét összegző jelentése alapján az év első felében a hazai televíziós a járvány és a bevezetett korlátozások hatására jelentősen csökkent. Ennek eredményeként az RTL Magyarország bevétele 2020 első félévében 9,3%-kal csökkent a 2019-es első félév 54 millió eurójához képest.