Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

A ChatGPT már a világ ötödik leglátogatottabb weboldalává vált

A ChatGPT már a világ ötödik leglátogatottabb weboldalává vált

A ChatGPT már a világ ötödik leglátogatottabb weboldalává vált
Unsplash/Levart_Photographer

Az OpenAI chatbotja áprilisban 4,7 milliárd havi látogatóval az ötödik helyre került a globális weboldalak rangsorában.

A mesterséges intelligencia térhódításának újabb kiemelkedő állomásához érkeztünk, mivel a ChatGPT jelentős előrelépést tett a globális weboldalak rangsorában. A similarweb.com adatai alapján az egyesült államokbeli székhelyű chatbot áprilisban már az ötödik leglátogatottabb weboldal lett világszerte.

A cikk a videó után folytatódik

Az AITools elemzése szerint a ChatGPT továbbra is magabiztosan őrzi vezető pozícióját a mesterséges intelligencia eszközök között, miután áprilisban 4,7 milliárd havi látogatót vonzott platformjára. A We Are Social globális kreatív ügynökség 2024-es adatai azt mutatják, hogy az OpenAI zászlóshajó terméke tavaly még csak a kilencedik helyen szerepelt a leglátogatottabb weboldalak listáján, azonban azóta négy pozíciót javítva került jelenlegi helyére.

A globális rangsort továbbra is a legnagyobb technológiai óriások uralják. A Google 81,31 milliárd havi felhasználóval őrzi első helyét, amit a YouTube követ 28,68 milliárddal, majd a Facebook 11,56 milliárddal és az Instagram 6,17 millióval. Mindhárom vezető platform megtartotta korábbi pozícióját a rangsorban.

Az AI eszközök szegmensében a második helyet a Canva grafikai tervezőalkalmazás szerezte meg 887 millió havi látogatással, ami azonban messze elmarad a ChatGPT teljesítményétől. A mesterséges intelligenciára épülő Google Translate fordítószolgáltatás 595 millió havi látogatóval a harmadik helyet foglalja el.

A kínai DeepSeek megjelenése átrendezte az erőviszonyokat a piacon. Az ingyenes és nyílt forráskódú chatbot a negyedik helyre került, mögötte pedig a Character.AI következik 226 millió látogatóval, majd a JanitorAI 200 millió és a Perplexity 133 millió havi látogatással.

Figyelemre méltó fejlemény, hogy a Google Gemini mindössze a nyolcadik helyet szerezte meg 118 millió havi látogatással, miután januárban forgalmának több mint kilenc százalékát veszítette el a DeepSeek javára.