Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Jelentősen csökkent Magyarországon a Tesla eladása

Az év első két hónapjában 61 százalékkal vittek belőle kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában.

Jelentősen csökkent Magyarországon a Tesla eladásaFotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az elmúlt években az elektromos autók térnyerése Magyarországon folyamatos növekedést mutatott, de 2025-re a Tesla értékesítési számai jelentős csökkenést jeleznek. A legfrissebb adatok alapján az év első két hónapjában az eladások 61%-kal estek vissza 2024 azonos időszakához képest, ami komoly piaci változásokra utalhat – írta meg az e-cars. Hozzáteszik: a Tesla eladási statisztikái hagyományosan erős negyedéves ciklusokat mutattak eddig, ahol általában a március, június, szeptember és december kiemelkedő hónap volt.

A lap szerint ez a trend 2025-ben is folytatódhat, azonban a januári és februári gyenge eladások miatt az éves összesített érték alacsonyabb lehet, mint az előző években. Mint részletezik, 2025 februárjában mindössze 108 Tesla kelt el Magyarországon, ami az összes új autó eladásának csupán 1%-át tette ki. A tisztán elektromos autók piaci penetrációja 6,5% volt, amelyből a Tesla részesedése 15,7%-ra csökkent. A két legnépszerűbb modell a Model Y (42%-os arányban) és a Model 3 (56%-os arányban) volt, azonban az eladások 67%-kal estek vissza 2024 februárjához viszonyítva.

Az e-cars.hu megjegyzi: a Tesla eladásainak csökkenése mögött az is állhat, hogy magas az infláció és a kamatlábak, míg a vásárlói támogatások csökkenése vagy az árverseny fokozódása szintén befolyásolhatja az eredményeket. De az is közrejátszhat, hogy sorra szervezik a tüntetéseket Elon Musk ellen, s vandalizmus-hullám indult a Tesla ellen is. Erről ebben a cikkben írtunk bővebben. A lap egyúttal arra is kitér: a versenytársak, mint a BYD, Volkswagen vagy Hyundai, egyre több versenyképes elektromos modellt kínál, ami csökkentheti a Tesla piaci dominanciáját.

Emellett logisztikai és szállítási problémák is állhatnak a háttérben, amelyek késleltethetik az autók leszállítását. Továbbá sokan megvárhatták az új, Tesla Model Y Juniper érkezését, és abból vásárolnak be maguknak. Összességében a Tesla magyarországi teljesítménye 2025-ben eddig elmarad az előző években tapasztalt növekedéstől. Ha a Tesla a második és harmadik negyedévben sem tudja növelni az értékesítéseit, akkor komolyabb stratégiaváltásra lehet szükség az európai piacon, beleértve árképzési, marketing- és értékesítési taktikájuk átgondolását is – magyarázzák a cikkben.


Korábban arról is beszámoltunk, hogy kiderült, milyen kocsikat vesznek a magyarok: a Suzuki még mindig örökzöld, de jönnek fel a kínai autók is, sőt, valaki egy McLarent is vett magának. Emellett pedig más luxusautók is szerepelnek a listán. A listavezető Suzuki S-Cross esetében a természetes személyek aránya 62,25%-os volt, a harmadik Vitaránál pedig 54,25% – a harmadik sláger Suzukiból, a Swiftből majdnem 87%-ot írtak természetes személy üzembentartóra, így ez nyerte a márkaversenyt. A további részletekről itt írtunk.

Szoboszlai lehet az új marketingkirály a Liverpool Adidas-korszakában

Szoboszlai lehet az új marketingkirály a Liverpool Adidas-korszakában

A Liverpool FC jelentős váltást jelentett be mezszponzorációs szerződésében, ugyanis a Nike helyett az Adidas lesz a klub hivatalos sportszergyártó partnere a következő szezontól egy évi 60 millió fontos megállapodás keretében.

Szigorúbb szabályok jöhetnek az ingatlanvásárlásban

A kormány olyan sarkalatos törvény előkészítésén dolgozik, amely szigorú feltételekhez kötheti az ingatlanvásárlást többek között a Balaton és a Velencei-tó környékén, miután a közösségi értékvédelmi konzultáción öt lehetséges szabályozási megoldás kristályosodott ki.