Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kiderült, mit adnak legszívesebben ajándékba a magyarok idén karácsonykor

A ruházati cikkek slágernek számítanak, de a kozmetikumok és játékok mellett más is felkerült a legnépszerűbbek listájára.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Vannak kőbe vésett ajándéktípusok, de akadnak változások is az idén a fiatalok ajándékozási szokásait tekintve – állapította meg a K&H ifjúsági index, amely arra volt kíváncsi, milyen meglepetéssekkel készülnek a 19-29 évesek az ünnepekre. Eszerint a megkérdezettek 84%-a szándékozik ajándékot adni a családtagjainak, ismerőseinek, barátainak, s a különböző kategóriákat nézve a ruházati cikkek számítanak slágernek (az érintettek 67%-a számol ezzel a meglepetéssel). Második helyen szerepelnek a kozmetikumok (64%), míg a játékoké, sportszereké a harmadik hely (54%).

A ruhák és kozmetikumok tavaly is hasonló eredményt (68-66%) értek el, ugyanakkor a játékok esetében csökkenés látható (tavaly több mint 60% választotta, idén 54%). Élelmiszert, italt idén az ajándékozó fiatalok 52%-a említette, ami megfelel az egy évvel korábbi értéknek. Mobilt, laptopot vagy egyéb kütyüket a tavalyi 35%-hoz képest idén 47% tervez adni. Ezt követi a sorban a könyv (44%), az ékszer vagy óra (34%), az élményajándék és az utalvány (34%). Készpénzt ajándékként 28% fontolgat, főleg a férfiak (36%) és az aktív keresők (35%) említették ezt. Soron kívül Két lány sérült meg, miután villamosmegállóba csapódott egy autó Szegeden

A felmérés megvizsgálta azt is, hogy milyen konkrét műszaki termékeket, kütyüket vásárolnának az érintett fiatalok. Nem meglepő módon az okostelefon a legnépszerűbb terv (22%), amit szorosan követ a játékkonzol és a táblagép (21-20%), de az okosóra, e-book-olvasó, laptop (14-19%) is tervben van. A vásárlást jellemzően személyesen oldják meg a fiatalok, főleg akkor, ha ruházati cikkekről van szó (72%), de a kozmetikumok (86%), élelmiszerek és italok (83%) esetében is hasonló a helyzet – írja a Pénzcentrum a felmérés eredményeire hivatkozva.

Egyúttal arra is fény derült, hogy a mobiltelefonok, számítástechnikai eszközök és egyéb kütyük esetében a személyes vásárlás népszerűbbé vált: 51-ről 75%-ra nőtt az aránya, de úgy, hogy az ezzel párhuzamos webáruházi beszerzés említési aránya is magasan maradt (42%). A játékokat és sportszereket az ajándékozást tervező fiatalok 73%-a vásárolja személyesen, közben a webáruházak említése viszont 40-ről 26%-ra csökkent a múlt évhez képest. Emellett külföldi webáruház is szóba jöhet még ajándékbeszerzés szempontjából, 31% számolt ezzel az opcióval.

Egy másik felmérés egyébként azzal foglalkozott, mennyi pénzt szánnak karácsonyi ajándékokra idén a magyarok. A kutatásban 4000 fő vett részt, s megtudhattuk, hogy a karácsonyi ajándékozás öröme és kihívásai minden évben lázban tartják a magyar családokat. A beszámoló szerint a válaszadók ötöde csak a legközelebbi hozzátartozókat ajándékozza meg, általában nagyobb összeget szánva erre, míg a távolabbi rokonok meglepetései esetében már másképp vélekednek. A további részletekről ebben a cikkünkben olvashat.