Nem tetszik a Wizz Air-nek, hogy minden késésüket nagyítóval vizsgálják
A Wizz Air jelentős fejlesztéseket és szigorításokat jelentett be keddi sajtótájékoztatóján, ahol a vállalat teljesítménymutatóinak javulásáról és a MÁV-val való összehasonlításról is szó esett.
A diszkont légitársaság az elmúlt időszakban jelentős javulást ért el működési mutatóiban, ugyanis az előző évhez képest 11 százalékkal nőtt a pontos indulások aránya, míg a pontos landolások terén 5 százalékos javulást könyvelhettek el. A járattörlések száma 24 százalékkal csökkent, így a tervezett járatok 99,5 százalékát sikerült teljesíteni.
A Telex írása szerint a vállalat ambiciózus növekedési terveket is megfogalmazott, a következő 6-8 évben több mint duplájára, 500 darabra kívánják növelni repülőgépparkjukat a jelenlegi 224-ről. A bővülés első lépéseként már meg is rendeltek 100 új repülőgépet, amelyek a következő három évben érkeznek, és a budapesti bázis is részesül az új eszközökből.
A légitársaság azonban elégedetlen a késéseiket övező médiafigyelemmel. Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője szerint aránytalan a sajtóvisszhang, különösen a vasúti közlekedés késéseihez viszonyítva. A késések fő okaként a szélsőséges időjárási körülményeket, a túltelített légteret és a földi kiszolgálók munkaerőhiányát nevezte meg.
A vállalat filozófiáját magyarázva Radó kiemelte: „Lehet, hogy 5-6 órával később, mint ahogy az utas tervezte, de mi eljuttatjuk az utasainkat az úti céljukra, ha módunkban áll.” A légitársaság inkább vállalja a többórás késést, mintsem hogy törölné járatait.
Az utasok számára fontos változás, hogy szigorodik a kézipoggyász-ellenőrzés. Bár a 2018-as méretszabályok nem változnak, a személyzet gyakrabban fogja használni a méretellenőrző kereteket a beszállításnál.