Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Változás jön a Facebookon, az opció mindenkinek ingyenes lesz

A Meta európai felhasználói kevésbé személyre szabott hirdetéseket is kérhetnek napokon belül a cég közösségi oldalain, például az Instagramtól vagy a Facebooktól.

...svg content...Fotó: Unsplash
Smart
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Meta közösségi médiavállalat a következő napokban új, kevésbé személyre szabott hirdetési formátum választási lehetőségét kínálja fel a Facebook és az Instagram európai felhasználóinak. Az opció mindenki számára ingyenes lesz – derül ki a beszámolóból. Itt érdemes hozzátenni: a Meta rendszeresen követi a felhasználók tevékenységét böngészéskor, látja, hogy milyen lapokat nyitnak meg és milyen kifejezésekre keresnek rá. A vállalat algoritmusa jelenleg a felhasználó szélesebb körű és múltbéli aktivitását is figyelembe veszi, amikor hirdetéseket ajánl.

A gép a jövőben csak az alapján dob fel hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon, amiket csak az adott böngészési munkafolyamatban regisztrált – ha kéri az adott személy. A hirdetéseket továbbra is életkor, nem és hely alapján célozzák, sőt, egy részük a jövőben az egész képernyőt lefedi és néhány másodpercig nem lehet átugrani – jegyzik meg. A Meta új hirdetési opciója egyébként az Európai Unió szabályozó hatóságainak nyomására jött létre. Soron kívül Háromszintes óriásbolt megnyitására készül Budapesten a német drogérialánc

A szervek úgy találták, hogy a vállalatnak hozzáférést kellene biztosítani az alkalmazásainak olyan ingyenes verziójához, amely kevésbé személyre szabott hirdetéseket tartalmaz. Ugyanakkor tény, hogy a vállalat fő bevételi forrása a rendkívül pontosan megcélzott hirdetések a felhasználókról gyűjtött adatok alapján. Emiatt a Meta régóta ellenállt annak, hogy a felhasználók digitális tevékenységeit ne használják fel reklámcélokra.

Mark Zuckerberg cége azonban inkább azzal indokolta ezt a hozzáállást, hogy a személyre szabott hirdetések jobb élményt nyújtanak a felhasználók és a hirdetők számára egyaránt. A VG a The Wall Street Journalra hivatkozva azt írja, a vállalat legutóbbi pénzügyi jelentésében a bevételeinek 23%-át az EU-t is magában foglaló nagy európai régió adta. A lépés pénzügyi következményei nem egyértelműek és részben attól függenek, hogy hány felhasználó változtatja meg a hirdetési preferenciáit. A Meta mindenesetre azzal számol, hogy az intézkedés bevételkiesést okoz majd neki – emelik ki.

A cég állítása szerint az új hirdetési forma már megfelel az uniós szabályozó hatóságok követelményeinek, sőt, az túlmutat az uniós jogszabályokban előírtakon. A cikkben hozzáteszik: az EU várhatóan jövő tavasszal zárja le a vizsgálatát és hozza meg a döntését erről. Mindemellett korábban arról is beszámoltunk, hogy két új, igazán hasznos funkció tűnt fel a Viberen. Mint kiderült, új megoldásokat vezetnek be a felhasználók hitelesítése, a csalások csökkentése érdekében, a részletekről itt írtunk bővebben.