Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,60 Ft
Euró
401,20 Ft
Font
479,09 Ft
Bitcoin
62,734 $

Civil szervezetek a budapesti parkolás jelentős drágítását kérik

Meglátásuk szerint nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása.

...svg content...Fotó: Unsplash / Illusztráció
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Alapjaiban írná át a fővárosi parkolás szabályozását hét civil szervezet, amely által akár duplájára is emelkedhetne a parkolási díj Budapest egyes részein – derül ki az Index cikkéből. A portál felidézi: a fővárosi közgyűlés október 4-i ülésére összeállítottak, és a fővárosi képviselőknek kiosztottak egy 15 pontból álló javaslatcsomagot, amelytől azt remélik, hogy jelentősen csökkenhetnek a közlekedési dugók, könnyebben lehet szabad parkolóhelyet találni, miközben több hely jutna a gyaloglásra, illetve a biciklizésre is.

A parkolásszabályozás átalakítását célzó javaslatot a Levegő Munkacsoport, A Járda Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet írta alá. A koncepció kiindulópontjaként értelmezett legfontosabb ténymegállapításaik szerint az álló járművek megnehezítik a kerékpározást, sok esetben teljesen ellehetetlenítik, pedig a kerékpár-használat előnyben részesítendő a gépjármű-használattal szemben. Mint írják, a parkolás díja a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének. Soron kívül Kovács Gergely leállíttatta a Tündérhegyi Pszichiátria épületének bontását

A civilek szerint diszkriminatív, hogy a gépjárműtulajdonnal nem rendelkező, valamint a gépjárműtulajdonnal rendelkező, de annak tárolását közterületen kívül megoldó lakók hátrányára mond le az önkormányzat a közterületen tárolt gépjárművek okozta elmaradt bevételekről. Továbbá az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagy mértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat. Emellett úgy látják, hogy nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása – részletezi a lap a cikkben.

A javaslatcsomag aláírói szerint eljárási díj helyett parkolási megváltási díj megfizetéséhez kellene kötni az engedély megadását, és erőteljesebben differenciálnák a háztartásonkénti első és második autó lakossági kedvezményét, az esetleg még meglévő további kedvezményeket pedig megszüntetnék. Bár számszerű javaslatot még nem tettek a nem helyi lakosok parkolási díjára, azonban a Levegő Munkacsoport úgy véli, azt a jelenlegi kétszeresére kellene emelni. A javaslat legradikálisabb pontjai szerint pedig a különösen környezetszennyező autók nem kaphatnának lakossági parkolási kedvezményt, a védett területekre ezekkel a járművekkel be sem lehetne hajtani – emelik ki.

Korábban azt is megírtuk, hogy ezentúl fizetős lesz a parkolás egy népszerű fővárosi bevásárlóközpontban: eddig korlátlan ingyenes parkolásra volt lehetőség, ám immár ez is fizetős. A változás október elejétől lépett érvénybe, a lépés pedig főként azokat érinti, akik az agglomerációból járnak be dolgozni és eddig ingyen parkoltak itt napközben. Az új szabályozás értelmében az első óra parkolás továbbra is díjmentes, a második óra ára bruttó 250 forint, míg a harmadik órától kezdve minden megkezdett óráért bruttó 300 forintot kell fizetni. A további részletekről itt olvashat.

Gyurcsány Ferenc 14 millió forintos bírságot kapott a parlamenti csörte után

Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök jelentette be, hogy 14 millió forintos bírságot kapott Kövér László házelnöktől, amiért súlyos állításokat tett Orbán Viktorról és a magyar kormányról.

Dibusz elmondta, mi történt Szoboszlaival kirúgásnál a hollandok ellen

Dibusz Dénes elmagyarázta, mi is történt Szoboszlai Dominikkel a kirúgásnál, ami miatt szabálytalanságot intett a játékvezető Hollandia javára.