Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
353,56 Ft
Euró
394,23 Ft
Font
469,46 Ft
Bitcoin
63,156 $

Mesterséges intelligenciával utánozzák a banki ügyfelek hangját a csalók, britek milliói vannak veszélyben

A mesterséges intelligencia segítségével klónozzák mások hangját a csalók.

...svg content...Fotó: Unsplash/Clay Banks
Smart
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

Egy brit bank arra figyelmeztetett, hogy emberek milliói válhatnak mesterséges intelligencia által létrehozott hangklónozás áldozataivá: a Starling Bank, egy online hitelező intézmény hangsúlyozta, a csalók mindössze három másodpercnyi hanganyagból képesek lemásolni valaki hangját, melyet például egy interneten közzétett videóból nyerhetnek ki.

Ezután a bűnözők az áldozat barátait és családtagjait célozzák meg, és a hamisított hangot használva pénzt kérhetnek tőlük egy telefonhívás során. Soron kívül Megvan a dátum: ekkor valósulhat meg a vita, amin Magyar Péter és Orbán Viktor is jelen lesz

A Starling Bank közleménye szerint ez a típusú átverés „milliókat csaphat be”. Már most több száz esetet regisztráltak, egy több mint 3000 felnőtt körében végzett felmérés szerint pedig a válaszadók több mint negyede már találkozott mesterséges intelligencia által klónozott hangokkal végrehajtott csalási kísérlettel az elmúlt évben.

A CNN szerint a felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 46 százaléka nem is hallott korábban ilyen átverésekről, míg 8 százalék akkor is átutalna pénzt, ha a hívás furcsának tűnik, feltételezve, hogy az tényleg egy ismerőstől vagy családtagtól érkezik.

Lisa Grahame, a Starling Bank információbiztonsági vezetője hangsúlyozta, sokan gondolkodás nélkül osztanak meg hangfelvételeket az interneten, nem sejtve, hogy ezzel kiszolgáltatottabbá válhatnak a csalóknak. A bank javasolja, hogy az emberek egyezzenek meg egy „biztonsági mondatban” szeretteikkel, mely egy egyszerű, könnyen megjegyezhető, de a többi jelszótól eltérő kifejezés, így telefonhívás során ellenőrizhetik egymás személyazonosságát.