Egyre jobban bíznak a fiatalok az MI-ben, a számlák kifizetését is rábíznák
De arra is nyitottak lennének, hogy a mesterséges intelligencia nyújtson be hitelkérelmet helyettük.
Az európai fiatal felnőttek több mint harmada állítja, hogy jobban bízik a mesterséges intelligencia (MI) technológiában, mint egy évvel ezelőtt. A Visa legfrissebb felmérésének eredményei alapján az európai fiatalok körében egyre pozitívabb az MI-vel kapcsolatos hangulat, és több mint 40%-uk szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatást gyakorolhat a magánéletükre. A fiatalabb generációk nyitottak a technológia által kínált új megoldásokra: a 18-34 éves fiatalok közül sokan örülnének neki, ha az MI kezelné a jelzáloghitelkérelmüket – emelik ki.
A mesterséges intelligencia, mint az online biztonság növelésének eszköze egyre nagyobb teret nyer Európában. A Visa kutatásában vizsgált országok fiataljai a hitelkérelmek terén bíznak a leginkább az MI-ben – írja a Pénzcentrum a felmérésre hivatkozva. A részleteket illetően kifejtik: a megkérdezettek fele (49%) nyitottnak mutatkozik arra, hogy a mesterséges intelligencia nyújtson be hitelkérelmet helyettük, ha biztonságosan végig tudja vinni a folyamatot. Továbbá a válaszadók több mint negyede bízná az MI-re a havi számlák kifizetését.
Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője szerint az MI átalakítja, sőt, forradalmasítja az iparágakat világszerte, és a fizetési ágazat ezen átalakulás élvonalába tartozik. „A Visa felmérése szerint az európai fiatalok általánosságban egyre nyitottabbak az mesterséges intelligencia használata kapcsán, amikor személyes pénzügyeik kezeléséről van szó” – fogalmazott. Mint mondta, becsléseik szerint az európaiak évente akár 250 milliárd euróval többet is megtakaríthatnának, ha a pénzügyeik kezelésében olyan digitális eszközöket alkalmaznának, mint az MI.
A cikkben felidézik: 30 éve a Visa volt az első hálózat, amely mesterséges intelligencia-alapú technológiát alkalmazott a kockázat- és csaláskezelésben, úttörő szerepet játszva a modellek alkalmazásában a fizetések során. Csak az elmúlt 5 évben a vállalat több mint 10 milliárd dollárt fordított kiber- és technológiabiztonsági fejlesztésekre, hogy csökkentse a csalások mértékét és növelje hálózata biztonságát. Mindez pedig nem volt hiábavaló: a Visa a 2023-as pénzügyi évben 40 milliárd dollár értékű csalás megelőzésében működött közre, ami csaknem kétszerese az előző évi összegnek.
De korábban arról is beszámoltunk, hogy dühösek a Google dolgozói, amiért az MI „feleslegessé tette” az értekezleteket. A Google egy új mesterségesintelligencia-alapú eszközt vezetett be a minden hónapban megtartott teljes körű vállalati értekezletek moderálására, amivel a vezetők elégedettek, a munkavállalók azonban már kevésbé. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy jön az MI szabályozása a magyar oktatásban: a Kulturális és Innovációs Minisztérium államtitkára ismertette a mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának tervezett szabályozását.