Miért költenek kevesebbet az emberek? A válasz ott rejlik a hírekben
Amikor valamilyen jelentős, globális hatású esemény történik, megváltoznak a vásárlási szokások. Most az Amazon pénzügyi igazgatója mondta el részletesebben az ezzel kapcsolatos meglátásait.
Az utóbbi időszakban számos, világszerte sokakat foglalkoztató események történtek/történnek, mint amilyen a párizsi olimpia, a Donald Trump ellen megkísérelt merénylet, vagy az amerikai elnökválasztás előkészületei. Ilyenkor pedig megváltoznak a vásárlási szokások is. Az Amazon pénzügyi igazgatója, Brian Olsavsky beszélt arról nemrégiben, véleménye szerint miért esik vissza időnként a vásárlási kedv. Mint mondta, amikor jelentős híresemények történnek, azok elvonják a vásárlók figyelmét, akik kevesebbet költenek, és ez valószínűleg a legtöbb vállalatot érinti, amely árukat vagy szolgáltatásokat értékesít.
Ezzel összhangban a pénzügyi igazgató az olimpiával magyarázza, hogy miért adott ki az Amazon a várakozások alatti bevételi előrejelzést a jelenlegi negyedévre. De Olsavsky azt is hozzátette: míg néhány vásárlást egyszerűen elhalasztanak, mások teljesen elmaradhatnak a fentiek miatt – ez potenciálisan a fogyasztói impulzusos vásárlásokra vonatkozik, amelyeket nagyrészt az online hirdetések irányítanak. Bár az Amazon bevétele összességében 10%-kal 148,0 milliárd dollárra nőtt, azonban a növekedést nagyrészt a számítási felhő üzletága (Amazon Web Services, AWS) és a kapcsolódó mesterséges intelligencia-termékek okozták – részletezte.
Az AWS bevétele 19%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 26,3 milliárd dollárra, ami a teljes bevétel 17,7%-át teszi ki – írja a HVG az Axios cikkére hivatkozva. Olsavsky szerint az Amazon olyan stratégiákat kíván kidolgozni, amelyek ellensúlyozzák a jelentősebb híresemények okozta eladások visszaesését, és elsődleges célja a folyamatos bevételnövekedés biztosítása. Ám az kérdéses, mit tudnak tenni az online kiskereskedelmi üzletágat érintő kihívással szemben, amit az olyan kereskedők jelentenek, mint a Temu vagy a Shein, amelyek közvetlenül Kínából érkező áruk széles skáláját kínálják igen olcsó áron.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy rengeteg klímát és ventilátort vettek az emberek az elviselhetetlen hőség miatt: számos klíma, ventilátor és más hűtő berendezés fogyott az elmúlt hetekben, de különösen az év legmelegebb napjain volt magas a kereslet. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy a Fanta után itt a Piros Arany-botrány, ugyanis fény derült rá, mennyivel olcsóbb a termék az olaszoknál, mint itthon. De azt is megírtuk, hogy megjelent a részletes lista, ezáltal pedig megtudhattuk, melyek a magyar használatautó-vásárlók kedvenc márkái. A piac kedvencei közé tartoznak az alsó-középkategóriás modellek, a kisautók és a felső-középkategória gyártmányai.