A számok nem hazudnak: Ádám Martin lekörözi a legnagyobb sztárokat is
Ádám Martin világhírű lett az Eb-n, és ez lassan a számokban is kezd megmutatkozni. Népszerűsége ugyanis a közösségi médiában a legnagyobb sztárokét is megelőzi.
Vélhetően nem ilyen világhírnévre vágyott a dél-koreai Ulszan csatára, hiszen Ádám Martin nem a mémek, hanem a góljai miatt szeretett volna az érdeklődés középpontjába kerülni. Noha mindhárom magyar csoportmeccsen szóhoz jutott, és egyik találkozón sem kellett szégyenkeznie a teljesítménye miatt, mégis a külsejével, robusztus testalkatával irányította magára a szurkolók figyelmét. A magyar vikingként becézett csatár maga is reagált rá, hogy mémeket készítettek róla a Svájc elleni meccs után, s mint mondta, sértődés helyett inkább jókat nevet ezeken a dolgokon, nincs vele igazán problémája. „Visszajut hozzám egy-két engem ábrázoló mém, de jókat röhögök rajta. Ilyen testalkatom van, ilyennek születtem” – fogalmazott akkor.
Megjegyezte, van egy genetikája, amivel nem tud mit kezdeni, így született. „Van egy genetikám, ez van. Ha Németországnak győztes gólt rúgok, akkor nem azért lesz, mert a mémeket nézegettem és ez felhúzott volna” – tette hozzá. A mémek megjelenése után azonban többen is úgy érezték, hogy ki kell állniuk Ádám Martin mellett. Például Marco Rossi szövetségi kapitány és a fiatal énekes, Azahriah is így tett. Utóbbi kiemelte: „Sajnos az emberek rosszindulatát nem lehet megállítani, de azt bizton állíthatom, hogy az egész ország szívéből büszke erre az emberre, és ez a lényeg!”.
De azt is megírtuk, hogy Ádám Martin az Eb abszolút győztese: többen kerestek rá a nevére, mint Cristiano Ronaldóra vagy Lionel Messire. Noha a pályán nem volt lehetősége robbantani, egyértelműen ő lett az internet sztárja az Eb során. Ezt pedig a számok is bizonyítják, ugyanis Instagram-oldalát 29 ezren követték a kontinensviadal kezdetén, és ez a szám a csoportmeccsek végére 69 ezerre nőtt – emeli ki a Magyar Nemzet. Az már csak hab a tortán, hogy a nemrég az Adidasszal szponzorációs szerződést kötő támadóról a sportszergyártó néhány napja közölt egy videót a TikTok-csatornáján, ami igencsak döbbenetes eredményt hozott: eddig nem kevesebben, mint 6,6 millióan nézték meg a rövidfilmet.
Már az első három nap alatt 6,3 millióan tekintették meg a felvételt a platformon, és ami igazán meglepő, hogy a világ minden tájáról összesen egymillió lájkot kapott. Míg a korábban felvett José Mourinho-videót csak 27 ezren, az angol válogatott Trent Alexander-Arnoldot 263 ezren, a német csapat egyik motorját, Florian Wirtzet 60 ezren nézték meg. Az Eb alatt feltöltött videók közül csak a spanyol Lamine Yamalét látták többen ezen az oldalon (8.8 millió). Érdekes módon a kontinensviadal alatt rengeteg amerikai és dél-amerikai felhasználó követte be a csatár profilját, de afrikai követői is vannak, és klubja, a dél-koreai Ulszan szurkolói miatt Ázsiában sem ismeretlen.
Ha ezeket a számokat nézzük, nincs kizárva, hogy a népszerűség és a lájkjainak növekedése mellett rövidesen a bankszámlája is nőni fog a Forráskútról származó csatárnak – vélekedik a lap. „A lényeg, hogy csak olyan kezdeményezéshez adja a nevét, amivel tud azonosulni. Elképzelhető, hogy egyetlen márka lesz, amivel a jövőben beazonosítják, így ezt nagy gonddal választjuk majd meg. Ha végül egy sem, az is jobb, mint egy olyan, amit aztán később megbánunk. Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy ő elsősorban futballista és a pályán szeretne bizonyítani, nem a virtuális térben” – jelentette ki a Nemzeti Sportnak nyilatkozva a játékos menedzsere, Papp Gábor.