Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
355,11 Ft
Euró
396,76 Ft
Font
475,11 Ft
Bitcoin
65,708 $

Jön az ingyenes Netflix Európában?

Úgy tudni, a Netflix vezetősége jelenleg azt mérlegeli, adjon-e a platformhoz ingyenes, de reklámokkal tarkított hozzáférést az európai és ázsiai piacon a felhasználóknak.

...svg content...Fotó: Unsplash
Smart
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A hírek szerint a Netflix egy újabb megoldással kísérletezik annak érdekében, hogy növelje a felhasználói bázisát és a bevételeit. A cég állítólag azt tervezi, hogy az európai és az ázsiai piacokon ingyenesen is elérhetővé teszi a szolgáltatását, cserébe a felhasználók reklámokat is kapnak a tartalmak mellé. Úgy tudni, a Netflix Kenyában már kipróbálta az ingyenes modellt, de a kísérletet 2023 végén lezárta.

A cég vezetése most ennek eredményeit vitatja meg, mérlegelve, hogy az afrikainál jóval nagyobb piacokon is meglépjék-e a platform ingyenessé tételét. Az ügyre rálátó illetékesek szerint azonban egyelőre nincs konkrét döntés, a Netflix a tárgyalás szakaszánál tart. Ami azt jelenti, hogy ha lesz is valami a dologból, annak bevezetése még hónapokat, éveket vehet igénybe – írja a HVG a Bloomberg értesüléseire hivatkozva. Soron kívül Kellemetlen szagú ivóvíz okoz gondokat a Balaton térségében

Ha pedig sikerülne bevezetni, azzal a cég két legyet ütne egy csapásra: egyrészt olyan felhasználókkal is növelni tudná a bázisát, akik jelenleg nem engedhetik meg maguknak, hogy előfizessenek a szolgáltatásra, másrészt a reklámidő értékesítésével valószínűleg jóval több pénzt tudna behúzni a cég. Fejlődni pedig lenne hova, legalábbis a Bloomberg adatai ezt mutatják. Aszerint a cégnek évente 0,4 milliárd dolláros bevétele van a videós hirdetésekből.

Ezzel szemben a YouTube 13 milliárd dollárt kaszál ebből. Arról nem is beszélve, hogy míg a Netflix a streamingpiac legnagyobb szereplője, addig a céget ezen a téren megelőzi például a Disney (8,7 milliárd dollár) és az Amazon (1,1 milliárd dollár) is – jegyzik meg a cikkben. Korábban egyébként arról is beszámoltunk, hogy valóságshowkhoz igazítja játékkínálatát a Netflix, a streamingóriás elárulta jövőképét.

Valószínűleg nem mindenki fog ezzel egyetérteni, ám a piac diktál, a Netflix pedig alkalmazkodik. Mindemellett azt is megírtuk, hogy egyre több Apple és Samsung okoseszközön állítják le a Netflixet. A streamingóriás azóta már tájékoztatta felhasználóit a változásról, egyúttal meg is magyarázta a döntését. Az ezzel kapcsolatos részletekre ebben a cikkben tértünk ki bővebben, így arra is, kiket érinthet mindez.

Vitézy Dávid: Gyurcsány Ferenc és Szentkirályi Alexandra egymásra talált

Vitézy Dávid reagált Gyurcsány Ferenc és Szentkirályi Alexandra nyilatkozatára, miszerint egyikőjük sem akarja őt főpolgármester-helyettesnek