Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kritikák kereszttüzébe került az Apple „pusztító” iPad reklámja

Kritikák kereszttüzébe került az Apple „pusztító” iPad reklámja

Kritikák kereszttüzébe került az Apple „pusztító” iPad reklámja
Fotó: Unsplash/Daniel Romero

Sokaknál kiverte a biztosítékot a kultúra megsemmisítését ábrázoló reklám.

Az Apple, amelyet részben hatékony és stílusos marketingjéről ismerünk, kedden mutatta be legújabb reklámját, amelyben egy ipari prés számos kreatív tárgyat – köztük könyveket, festékesdobozokat, szobrokat és zenei hangszereket, például zongorát és gitárt zúz össze, hogy bemutassa az új, rendkívül vékony iPadet. A reklám aláfestő zenéjének Sonny & Cher „All I Ever Need Is You” című dalát választották.

A cikk a videó után folytatódik

A reklámban megjelenő iPad Pro azonban nem aratott osztatlan sikert. A közösségi médiában sokan „pusztítónak” nevezték a hirdetést, mondván, hogy az emberi kreativitás és kulturális eredmények szimbólumait áldozza fel a felhasználók megnyerése érdekében.

Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook kedden osztotta meg a reklámvideót X-en, amely azóta 44 millió megtekintést ért el. Az Apple szóvivője egyelőre nem reagált a videóval kapcsolatos negatív visszhangokra, így arra sem, hogy sokan azt szeretnék, ha visszavonná azt a technológiai óriás.

Adam Singer, az AdQuick hirdetéstechnológiai cég marketingvezetője az X-en úgy fogalmazott: „A reklám tökéletes metaforája a mai kreatív sötét kornak: hangszereket, örömteli/tökéletlen gépeket, művészetet préselünk össze egy lélektelen, posztmodern, csak olvasható eszközzé.”

Noha a reklám valóban erősen kifogásolható, maga a termék kifejezetten jól sikerült, ráadásul a meggyőző teljesítményt újrahasznosított alumínium és minden eddiginél keskenyebb dizájn mellett sikerült összehozni. Az új iPad Pro-ról szóló írásunkat itt találjátok.