Valóban eladja a Budapest Airport az utasok nem keresett poggyászait? Reagált a cég
A közösségi médián keresztül számos intézmény, vállalat és szolgáltató kommunikál az ügyfeleivel, ám azt is érdemes megnézni, hogy ki, hogyan és mit, nehogy csalás áldozatává váljon valaki.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég arculati elemeit tükröző közösségi oldalon azt írják, a Budapest Airport raktárai megteltek az utasok által repülőtéren hagyott és nem keresett csomagjaival, ezért kiárusítják ezeket a tartalmukkal együtt. Ha pedig valaki hajlandó két eurót fizetni, rögtön hozzájuthat mások személyes értékeihez (laptopokhoz, fényképezőgépekhez, más értékekhez), és elviheti a bőröndöket.
A Facebook-oldalra több fotót is feltöltöttek, amelyen ezeket illusztrálják, a bejegyzések alatt pedig több magyar nyelvű hozzászólás is látható, de azok szerzői nem magyar nevű felhasználók. Megeshet, hogy ez nem mindenkinek tűnik fel elsőre, így fontos kiemelni, hogy a poggyász-eladásokkal kapcsolatban semmi sem igaz. „Az elmúlt időszakban sajnos megszaporodott a Budapest Airport nevével visszaélő oldalak száma” – reagált az üggyel kapcsolatban a társaság kommunikációs osztálya.
Hozzátették, amint tudomást szereznek egy csaló oldal létezéséről, rögtön megteszik a szükséges lépéseket, jelentik azt a Facebook felé, de azt is fontosnak tartják, hogy figyelmeztessék erről az utasokat is – írja az Index. Például a problémásnak ítélt oldalon kommentekben is szoktak figyelmeztető jelzéseket adni az odatévedő olvasók számára, hangsúlyozva, hogy nem árt óvatosnak lenni. Megjegyzik, több dolog is figyelmeztethet a csalásra:
Például a szövegben megjelenő helyesírási hibák, vagy épp a túl sok felkiáltójel. De a Budapest Airport vállalati kommunikációs hangnemétől idegen szöveg megfogalmazása, a magyar nyelvtől idegen megfogalmazás is intő jel lehet. Mint ahogy az is, ha a szövegben pl. olyan link szerepel, hogy budairport.prize a hivatalos bud.hu helyett, vagy ha a szövegben bankkártyaadatokat, jelszavakat vagy más érzékeny adatokat kérnek.
Ugyanis a Budapest Airport soha, egyetlen nyereményjáték vagy promóció keretében sem kér ilyen adatokat. „Emellett vállalati szinten saját munkavállalóinkat is értesítettük a problémáról, akik dedikált űrlapon tudják jelenteni a csaló oldalakat az illetékes kollégáknak, így is felgyorsítva azok észlelésének idejét” – fűzik hozzá. A cikk szerint az utóbbi időben más repülőterek esetében is feltűntek hasonló oldalak, ezért is fontos elővigyázatosnak lenni.
Mindemellett arra is fontos kitérni, hogy a repülőtéren hagyott azonosított csomagokat a földi kiszolgálók kezelik, és próbálják mielőbb visszajuttatni azok jogos tulajdonosaihoz, a csaló oldal állításaival szemben tehát a Budapest Airportnak nincsenek ebből az okból következő raktárkapacitás-problémáik. De korábban arról is beszámoltunk, hogy az Erste Bank után a Magyar Nemzeti Bank is csalásra figyelmeztetett, két fiatal internetes csaló pedig milliókkal vert át több száz magyart.