A játékosok közel fele több film és sorozat alapján készült videójátékot szeretne
Egy friss felmérésből derült ki, hogy a játékosok közel fele szeretne olyan videójátékokkal játszani, melyeket filmek, vagy sorozatok ihlettek.
A Deloitte által végzett új felmérés szerint a játékosok több olyan játékot szeretnének, melyek más médiumok, köztük a filmek és televíziós alkotások alapján készültek. A Deloitte nemrégiben végezte el 17. Digital Media Trends tanulmányát, mely meglepő következtetéseket vont le a jelenlegi játékközönségről.
A felmérés egyrészt megállapította, hogy a fiatalabb játékosok nagyobb valószínűséggel „szövik össze” a különböző digitális médiatevékenységeket, például a tévénézést és a videójátékokat, másrészt pedig azt, hogy a megkérdezettek 45 százaléka több olyan játékot szeretne, mely a kedvenc filmjeiken és tévéműsoraikon alapul.
Tekintettel arra, hogy a nemrég megjelent Harry Potter-játék, a Hogwarts Legacy az év egyik legkelendőbb játéka lett, és jelenleg számos Star Wars-játék van fejlesztés alatt, ez talán nem is olyan meglepő.
A felmérés általános következtetései azonban inkább a digitális média összeolvadására utalnak: a megkérdezett játékosok 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy gyakran fedez fel új zenéket videójátékok közben, míg a gamerek 44 százaléka jelezte, hogy egy adott videójátékkal játszik, miután megnézett egy adott filmet, vagy tévéműsort.
Mindemellett a megkérdezettek 50 százaléka mondta azt, hogy az egyes felhasználók által feltöltött videók (beleszámítva az egyszerű felhasználókat és az influenszereket is) segítettek nekik abban, hogy új termékeket vagy szolgáltatásokat fedezzenek fel, melyeket megvásárolhatnak.
A felmérés azt is megállapította, hogy a játék a szocializáció fontos formájává vált sok játékos számára: a megkérdezett „lekötelezett játékosok” 62 százaléka jelezte, hogy a barátaival közös videójátékozás az egyik legfontosabb módja az együtt öltött időnek, szemben az alkalmi játékosok 29 százalékával.