Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Megkezdődött az új teljesítményértékelési rendszer tesztelése az iskolákban

Mindezt a Belügyminisztérium is megerősítette, hozzátéve, hogy a jelenlegi szakaszban folyamatosan gyűjtik és elemzik a tapasztalatokat, ám nem mindenki van jó véleménnyel az ezzel kapcsolatos tervekről.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Népszava számolt be róla, hogy több oktatási-nevelési intézményben megkezdődött az új pedagógus teljesítményértékelési rendszer tesztelésének előkészítése, amelybe az intézményvezetőket és a pedagógusokat is bevonták. Mindezt a Belügyminisztérium is megerősítette, hozzátéve, hogy a jelenlegi szakaszban folyamatosan gyűjtik és elemzik a tapasztalatokat.

A tervek szerint a pedagógusoknak, intézményvezetőknek minden évben át kell majd esniük egy belső értékelési folyamaton, s ehhez tanévenként személyre szabott teljesítménycélokat is teljesíteniük kell, de több, a minisztérium által meghatározott kompetenciaterületen (pl. eredményesség, terhelhetőség, szakmai minőség, stb.) szintén meg kell felelniük. A legjobb eredményeket elérő pedagógusok pluszjuttatást kaphatnak, az átlagon alul teljesítőket viszont továbbképzésre küldhetik. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

Egy minisztériumi dokumentum alapján a tesztelés előkészítő szakasza két lépésből áll: először tájékoztatják a résztvevő intézmények vezetőit a feladatokról, bemutatják a koncepciót, felkészítik a pedagógusokat és a vezetőket a személyes teljesítménycélok megfogalmazására. A második lépésben konkrét teljesítménycélok meghatározására kerül sor a pedagógusokkal közösen, a tanév végén pedig egy próbaértékelést is tartanak.

A Belügyminisztérium szerint az új teljesítményértékelési rendszer bevezetésének időpontjáról még nem született döntés, illetve azt sem lehet tudni, mennyi intézményt vontak be a tesztelésbe, bár a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke, Horváth Péter szerint 35-40 iskoláról lehet szó.

Majd arra utalt, amíg a tanári fizetések „nem túl megnyugtatóak”, addig nem lenne szerencsés nagymértékű differenciálást végrehajtani a bérekben, hiszen ez feszültségekhez vezethet a tantestületeken belül. A PDSZ ügyvivője, Nagy Erzsébet pedig továbbra is azt gondolja, a teljesítményértékeléssel kapcsolatos tervek elhibázottak.