Greenpeace: elképesztő mértékű növekedést produkált a magánrepülőgépek kibocsátása
Thomas Gelin, a Greenpeace uniós közlekedési kampányfelelőse úgy véli, a gazdagoknak nagyobb pénzügyi felelősséget kell vállalniuk az éghajlati válság kezelésében, s ennek megvan az oka.
A Greenpeace legfrissebb jelentése szerint elképesztő mértékű növekedést regisztráltak a magánrepülőgépek kibocsátását illetően, ami rendkívül aggasztó, mindemellett tény, hogy a luxusjáratok kibocsátása lényegesen magasabb, mint más közlekedési módoké.
Kifejtették, miszerint az elmúlt 3 évben összesen 5,3 millió tonna szén-dioxidot bocsátottak ki a magánrepülőgépek (ez több, mint amennyit a 46 millió lakossal rendelkező Uganda 1 év alatt termel), a járatok száma pedig a 2020-as közel 119 ezerről 2022-re 573 ezerre ugrott – írta az Euronews.
A környezetvédelmi szervezet kiemelte, ez is azt bizonyítja, milyen pusztító hatással van az éghajlatra a globális elit, továbbá az is kiderült, hogy tavaly 64%-kal nőtt a magánrepülőgépes járatok száma Európában, amelynek következtében a szén-dioxid-kibocsátás több mint kétszeresére emelkedett.
Mielőbb lépéseket kell tenni az ügyben
Elsősorban az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország gazdagjai vettek igénybe ilyen jellegű szolgáltatásokat, legtöbbször 750 kilométernél rövidebb távra, s a legforgalmasabb magánrepülőgép-útvonal Európában a Párizs-London volt (naponta átlagosan 9 utat tettek meg ezen városok között).
A 24.hu szerint a Greenpeace arra biztatja az Európai Unió-t, hogy tiltsa be a magánrepülőgépeket és a rövid távú repülőjáratokat ott, ahol már létezik annak pótlására alkalmas vonatközlekedés, a francia kormány pedig már lépéseket is tett ennek ügyében.
Mindemellett azt szorgalmazzák, hogy az EU szigorítsa a magánrepülőgépekre, a rövid távú járatokra és a nagyon olcsó járatokra vonatkozó szabályokat, a tagországok közlekedési minisztereinek decemberi ülésén pedig többen is (Belgium, Hollandia, Luxemburg, Portugália) támogatták a javaslatot.