Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,30 Ft
Euró
389,63 Ft
Font
454,89 Ft
Bitcoin
59,042 $

„Nem ciki az autópályán a megengedett sebesség alatt menni”

Rusznák András igazságügyi és gépjármű-közlekedés szakértő szerint hosszú vizsgálatra lehet számítani.

Herceghalom, 2023. március 11. Kiégett és sérült gépjármûvek az M1-es autópályán Herceghalomnál, ahol öt kamion és 37 autó ütközött össze, mindkét irányban lezárták az autópályát 2023. március 11-én. A balesetben érintett öt kamion és 37 személygépkocsi közül 19 jármû kiégett, és összesen 26 ember sérült meg. Közülük hatan életveszélyesen, heten pedig súlyosan sérültek. MTI/Lakatos Péter
Baleset

Bense Róbert

Szerkesztő

A szakember a Világgazdaságnak elmondta, hogy valószínűleg nem a szombati lesz az utolsó hasonló tömegkarambol az országban, azonban elkerülhető, hogy ilyen mértékű, tragikus incidens következzen be.

„Hogy elkerülhető lett volna-e a baleset? Egyrészt igen, mert a porfelhőhöz közelítve addig a kritikus pontig kellett volna folyamatosan csökkenteni a sebességet, ameddig a belátható útszakaszon – a többiekkel együtt – biztonságosan meg lehet állni, másrészt viszont nem, mivel az emberi tényezők kiszámíthatatlanok: hiába lassított és kapcsolta be a ködlámpáját, illetve a vészvillogóját valaki, ha egy másik nem számított erre” – mondta. Soron kívül Dublőrrel segített a jogsiszerzésben egy kecskeméti férfi, 700 ezret kapott érte

Rusznák hozzátette, hogy „nem ciki az autópályán a megengedett sebesség alatt menni. Mindig annyival kell vezetni, amennyivel az adott útviszonyok megengedik. Akár meg is lehet állni forgalmi okok miatt, ne törődjünk mások véleményével. Ennek az esetnek az az alapvető üzenete, hogy igenis le kell lassítani!”

Elmondta, hogy az elemzések során a szakértők képkockáról-képkockára haladnak, ami 42 jármű esetében hosszadalmas munka. Tovább nehezíti a munkát, hogy a féknyomok a tűz és a mentési munkálatok miatt megsemmisültek.

Továbbá az sem állapítható meg egyértelműen, hogy mi is történt pontosan, amikor a porfelhőbe értek a járművek. Rusznák András arra számít, hogy egyértelmű felelőst nem tudnak majd megállapítani, a vizsgálat pedig akár fél-egy évig is elhúzódhat.