A boltok mindent megtesznek a forgalomért, nem kímélik többé az árakat
Harmadik hónapja tart az árháború, ugyanis a kiskerláncok minden héten új termékeknél nyitnak frontot, s ki tudja, hol van még az árcsökkentés vége, ami a vevők számára mindenképp jó hír.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a Aldi, a Lidl, a Penny és a CBA is jelentős árcsökkentést hajtott végre egyes árucikkeknél, mondván, ezzel is támogatni szeretnék a vásárlókat, illetve azért, mert hazai és nemzetközi szinten is javult a helyzet (pl. a tejpiacon).
Ám a Világgazdaság szerint mindez annak is köszönhető, hogy a magas árak miatt jelentősen visszaesett a kereslet, illetve annak, hogy a beszállítók engedtek a beszállítási áraikból, vagyis annyi történt, hogy ezt az árcsökkentést nem tartják maguknál a boltok, hanem átengedik a fogyasztóknak.
Később a Tesco és a Spar kijelentette, hogy nem hajlandó a diszkontok példáját követni az árháborút illetően, előbbi kapcsán pedig kiderült, hogy direkt módon nem szállította le az árait, ennek ellenére leköveti a legolcsóbb piaci árazást, tehát náluk is olcsóbban lehet megkapni pl. a vajat.
Utóbbi kiemelte, hogy nem áll be abba a sorba, amelyet az Aldi vagy a Lidl diktál, hiszen saját akciós és árképzési politikával rendelkezik, ám hétfőn nyilvánvalóvá vált, hogy a Sparnak más trükk is van a tarsolyában: meghirdette a maga árcsökkentési programját.
Számos terméket olcsóbban kínálnak
Az Árzuhanás Promóció lényege, hogy hetente újabb és újabb termékek ára csökken a Spar és Interspar áruházakban, amelyekről minden hétfőn terméklistát tesznek közzé a weboldalukon, s ez a konkrét termék nevét és az árcsökkentés mértékét (ami később még lejjebb mehet) is tartalmazza.
Majd hangsúlyozták, hogy ettől a héttől minimum 5, maximum 39%-kal estek az árak terméktől függően (kenyerek, kalácsok – 13-39%, szalámik, sonkák, párizsik – 5-21%, száraztészták – 5-10%, rizsek – 6-8%, tejfölök, UHT-tejek, joghurtok, kefirek és túrók – 5-10%, egyes lisztek – 9%).
Emellett március 2-től 16-36%-kal kínálják olcsóbban a sajtválaszték meghatározott elemeit, míg januárban több mint 600 vegyi áru és kozmetikai cikk fogyasztói árát csökkentették, nem megfeledkezve az egyéb kedvezményekről, akciókról, hűség- és kuponajánlatokról, amelyek abban segítenek, hogy a vásárlók minél kevesebbet költsenek.