Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,05 Ft
Euró
393,41 Ft
Font
460,77 Ft
Bitcoin
70,305 $

Árháború: a Tesco és a Spar nem hajlandó a diszkontok példáját követni

Mostanra kiderült, hogy két táborra szakadtak a boltok, hiszen homlokegyenest mást csinál az Aldi és a Lidl, mint a Tesco vagy a Spar.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az Aldi egy héttel ezelőtt jelentette be, hogy folytatja a tartós és jelentős árcsökkentést az alapvető élelmiszerek körében, s árucikktől függően 20-23%-kal alacsonyabb áron kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait, nem sokkal azután, hogy a vajak árát is lejjebb vitte.

Erre reagálva a CBA közölte, hogy 20%-ot meghaladó mértékű árcsökkentést hajtott végre a trappista sajtoknál, szintén március 1-jétől, de a Lidl sem késlekedett sokáig a válasszal: március 6-tól nagymértékben és tartósan csökkentették a legnépszerűbb sajtok árát. Soron kívül Nagy tűz miatt kellett 50 embernek menekülnie egy budapesti társasházból

A Tesco exkluzív vásárlási kedvezményekre építi a stratégiáját

Ezek után kérdésessé vált, hogy a többi bolt mit lép az ügyben: a Tesco például továbbra is tartja magát ahhoz, hogy nem alkalmaz direkt árcsökkentést, ugyanis exkluzív vásárlási kedvezményekre építi a stratégiáját, azt állítva, hogy ezzel a fogyasztók optimalizálni tudják a háztartási kiadásaikat.

Így ahelyett, hogy egyetlen termék árát csökkentenék, a bevásárlókosár teljes tartalmára figyelnek, kiemelve, hogy január óta több mint 2 ezer termék lett olcsóbb a kínálatukban (átlagosan 9,5%-kal), illetve az „árgarancia” jelölésű termékek árát közel egy éve tartósan alacsonyan tartják.

A Tesco Clubcarddal pedig hétről hétre közel 1200 terméket kínálnak kedvezményes áron a hűségkártya-tulajdonosoknak, akik egy héten kétszer 5% kedvezményt is kapnak a vásárlásuk végösszegéből (a nyugdíjasok keddenként, a Clubcard appot használók vasárnaponként) – számolt be a Világgazdaság.

A Spar saját akciós és árképzési politikával rendelkezik

A Spar egyértelművé tette, hogy nem áll be abba a sorba, amelyet az Aldi vagy a Lidl diktál, hiszen saját akciós és árképzési politikával rendelkeznek, amelynek az a lényege, hogy versenyképes árakat biztosítsanak a fogyasztók számára.

Maczelka Márk kommunikációs vezető hozzátette, a Spar-akcióterv is ezt a célt szolgálja, amelyben a piros árcímkés termékek mindig jó árakat ígérnek, míg a sárgák minden héten akár 1600 akciózott árucikket jelölnek meg, amelyek csütörtöktől érhetők el az áruházakban.

Ezenfelül hétvégi extra kedvezményeket is alkalmaznak, illetve a SuperShop-kártya-pontok levásárlása és beváltása is kedvezőbb árakat eredményez, ugyanakkor a Spar akciós újságját lapozgatva nyilvánvalóvá válik, hogy 18-36%-os leárazást hajtottak végre a trappista sajt kategóriájában.

Ennyi volt, Xabi Alonso biztosan nem lesz Szoboszlaiék edzője

A legfrissebb hírek szerint a Liverpool kiszállt a versenyből, így nem Xabi Alonso fogja követni a távozás előtt álló Jürgen Kloppot a kispadon.