Coca-Cola: az áremelés miatt nőtt a bevétel, de csökkent a kereslet
Kiderült, hogy az általuk forgalmazott szénsavas üdítőitalokból, ásványvizekből, sportitalokból és teákból nem fogyott több, mint korábban, a cukormentes kólákból viszont 9%-kal többet vásároltak.
Korábban megírtuk, hogy a Coca-Cola Magyarország a céget érintő gazdasági kihívások miatt (mint például a rezsiköltségek megduplázódása, a termékek előállításához szükséges alapanyagok drágulása) áremelésre kényszerült, ám ez külföldön is bekövetkezett.
Ezáltal az amerikai cég az elemzői várakozásokat felülmúló negyedéves bevételről számolt be (7%-kal 10,13 milliárd dollárra nőtt), a magasabb árak (12%-os emelés) viszont csökkentették a keresletet az olyan Coke-termékek iránt, mint a Simply Orange Juice és a Fairlife Milk.
A Coca-Cola közölte, hogy a negyedik negyedévben globálisan 1%-kal csökkent az értékesített mennyiség a bázishoz képest, bár a volumen Észak-Amerikában nem változott, az európai, közel-keleti és afrikai szegmensben viszont 5%-kal visszaesett.
A fogyasztók vásárlási szokásai megváltoztak
James Quincey vezérigazgató az előző negyedévben azt mondta, hogy az európai fogyasztók a növekvő infláció miatt változtattak a szokásaikon, s arra számít, hogy az év hátralévő részében is folytatódni fog ez a csökkenés – írta a CNBC.
Azt is megállapították, hogy az általuk forgalmazott szénsavas üdítőitalokból, ásványvizekből, sportitalokból és teákból nem fogyott több, mint korábban, a cukormentes kólákból viszont 9%-kal többet vásároltak, emellett a kávé szegmens 11%-kal növekedett a Costa márka bővítése miatt.
A vállalat 2023-ra 3-5%-os árbevétel-növekedést és 4-5%-os részvényenkénti eredménynövekedést prognosztizál, ám a Wall Street 3,9%-os bevételnövekedést és 3%-os EPS-növekedést jósolt az idei évre.