Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

A gyerekeket sem kíméli az inflációs hatás

A gyerekeket sem kíméli az inflációs hatás

placeholder

A piac pedig nagyon jól tudja, hogy éppen a kisebbek azok, akiktől utoljára vonják meg a megszokott minőségű termékeket a szülők.

Gyümölcsjoghurt, narancslé, hátizsák, szemüvegkeret, – csak néhány dolog, amit a szülők többségének meg kell vásárolnia, ha a gyermekéről van szó. Van olyan, amit minden nap, van olyan, amit csak időközönként.

A cikk a videó után folytatódik

Egy azonban közös bennük, mindegyik óriásit drágult az utóbbi egy évben. Októberben 21 százalék fölé emelkedett az éves infláció az országban, és bár a drágulás javarészt az élelmiszereket érintette, mostanra már szinte mindenhova begyűrűzött az áremelkedés.

Van olyan termék, ami elhagyható, de olyan is, ami „kötelező”

A K&H több olyan terméket vizsgált, melyek leginkább a gyerekekhez köthetők, ezekből pedig az ő „bevásárlókosarukat” is összerakták. A felsorolt termékek közé ugyanakkor olyanok is kerültek, melyek ma már nem feltétlenül kapnak helyet a képzeletbeli kosárban, ilyen a kakaós csiga, vagy éppen a hamburger. De ott az iskolai ebéd is, ami viszont szintén egyre több családnak okoz komoly anyagi kiadást.

A vizsgált termékek éves szinten igazodtak az infláció mértékéhez, a három évvel ezelőttihez képest viszont csaknem 43%-ot drágultak – írta meg a HVG. Csak a gyümölcsjoghurt ára 42 százalékkal emelkedett, a narancslé, a hátizsák, illetve szemüvegkeret 18-27 százalékos emelkedést mutat.

A menza átlagára 17 százalékkal növekedett meg, a felsorolt termékek összességében 28-93 százalékkal lettek drágábbak, éppen emiatt a gyermekek zsebpénze is jóval kevesebb mindenre elég. A szülők leginkább azon igyekeznek spórolni, hogy a gyerekek ne az iskolai büféből vásároljanak, hanem otthonról vigyenek magukkal tízórait, vagy éppen ebédet.