Japán cég nyit leányvállalatot Pest megyében, speciális vegyi anyagokat gyártanak
Az új gyár Lioaccum™ szén nanocső (CNT) vezetőképes diszperziókat gyárt és forgalmaz, melyeket kifejezetten elektromos járművek (EV-k) lítium-ion akkumulátorának katódjához fejlesztettek.
A Toyo Ink SC Holdings Co., Ltd., a speciális vegyi anyagokat gyártó Toyo Ink Group japán anyavállalata ma bejelentette, hogy hivatalosan megnyitja új, 100%-os tulajdonában lévő gyártó leányvállalatát, a Toyo Ink Hungary Kft.-t a Pest megyei Újhartyánban.
Az új gyár Lioaccum™ szén nanocső (CNT) vezetőképes diszperziókat gyárt és forgalmaz, melyeket kifejezetten elektromos járművek (EV-k) lítium-ion akkumulátorának katódjához fejlesztettek. Az újhartyáni telephelyen gyártott nagy teljesítményű diszperziókat a dél-koreai székhelyű SK On számára készítik, amely az elektromos járművek nagy energiasűrűségű akkumulátorainak vezető szállítója olyan globális autógyártók számára, mint a Volkswagen-csoport.
A Toyo Ink Magyarország Kft. létrehozására irányuló 7 milliárd forintos beruházás része a Toyo Ink Csoport hosszú távú üzleti tervének, melyben 2026-ig mintegy 10 milliárd JPY-t fektetnek be globális CNT diszperziógyártó hálózatuk megerősítésére és a megbízható globális ellátás biztosítása érdekében.
„Nagy öröm számunkra, hogy bejelenthetjük új gyárunk megnyitását Újhartyánban” – mondta Yoshiharu Ono, a Toyo Ink Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
„Nagyra értékeljük az SK On-nal fennálló partnerségünket, valamint a Toyo Ink Csoportba vetett folyamatos bizalmukat, mellyel részt veszünk folyamatos növekedésükben és sikereikben. Új magyarországi gyárunk pedig nemcsak a működésünket hozza közelebb az SK On-hoz, hanem várhatóan ahhoz is hozzájárul, hogy üzleti tevékenységünket bővítsük az európai régióban, köszönhetően többek között Magyarország üzleti környezetének, magas színvonalú emberi erőforrásainak és a magyar kormány gazdaságpolitikáján alapuló, jövőbeli növekedési potenciáljának.”
Az elmúlt években az elektromos járművek felé történő elmozdulás felgyorsult a szén-dioxid kibocsátás csökkentésének globális trendje miatt, és sok autógyártó jelentette be, hogy 2025-től a 2030-as évek közepéig kizárólag elektromos járműveket kíván értékesíteni. A Li-ion akkumulátorok a legelterjedtebb akkumulátortípusok, amelyeket a nagyobb energiatároló képességük miatt a modern elektromos járművekben használnak. Ennek megfelelően a lítium-ion akkumulátorok iránti kereslet várhatóan növekedni fog az elektromos járművek egyre nagyobb globális népszerűségével összhangban.
Ono kifejtette: „A Toyo Ink Csoport az elektromos járművek piacát fontos növekedési piacként pozícionálja. Tudatos tőkebefektetéseket hajtottunk végre a fejlett akkumulátor-anyagok ellátási kapacitásának megerősítése érdekében azzal a céllal, hogy az üzletágat olyan alaptevékenységgé fejlesszük, amely évente 20 milliárd jen árbevételt generál. Ennek érdekében a négy nagy elektromosjármű-piacon, az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban és most Európában nyitottunk gyárakat. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a globális keretrendszer megerősítése mellett, hogy kielégítsük a vásárlói igényeket, és biztosítsuk a minőségi termékek folyamatos kínálatát.”
A 30 főt foglalkoztató újhartyáni gyárban a tömegtermelés 2022. júliusában indult. A termelési kapacitás jelenlegi szintjének hatszorosára növelése érdekében további fejlesztések folynak, és a tervek szerint 2023. végére fejeződnek be. A termelőegységek egy 44.806 m2-es területen található 5.964 m2-es épületben működnek.
Lioaccum™ CNT vezetőképes szén-nanocső diszperzió
A Li-ion akkumulátorok a legelterjedtebb akkumulátortípusok, amelyeket a modern elektromos járművekben használnak nagyobb energiakapacitásuk miatt. A CNT vezető adalékként való beépítése elengedhetetlen a kapacitás növeléséhez, de a CNT-diszperzióval kapcsolatban több probléma is akadályozta annak gyakorlati alkalmazását.
A probléma megoldása érdekében az egyedülálló diszperziós technológiát kihasználva a Toyo Ink Csoport japán kutatói sikeresen magas vezetőképességi szintet értek el azzal, hogy az akkumulátor katódjában lévő kormot kis mennyiségű Lioaccum CNT diszperzióra cserélték vezető adalékként.
A csökkentett anyagfelhasználás nemcsak több cellaterületet biztosít az akkumulátorgyártók számára az akkumulátor kapacitásának és teljesítményének növeléséhez szükséges aktív anyagok beillesztéséhez, hanem jelentősen csökkenti a gyártási költségeket is.