A korábban vártnál jelentősebb nyereségre számít a PepsiCo
A vállalat részvényei 2,3%-kal emelkedtek a tőzsdén, miután a harmadik negyedéves bevételi becslés a korábbiakat is felülmúlta.
Az áremeléseknek és a vásárlók megnövekedett otthoni fogyasztásának köszönhetően kedvezően alakultak a PepsiCo bevételi előrejelzései. A vállalat nettó árbevétele mintegy 9%-kal, 21,97 milliárd dollárra nőtt a szeptember 3-án zárult harmadik negyedévben.
Ez jelentősen felülmúlta az elemzők 20,84 milliárd dolláros becslését a Refinitiv IBES adatai szerint. Az áremelések különösen a két legnagyobb üzletágában, az észak-amerikai italgyártó és a Frito-Lay esetében segítettek a bevételek növelésében.
A vezérigazgató elégedett az eredményekkel
Az olyan márkákat, mint a Mirinda, a 7UP és a Gatorade magába foglaló italüzletág 1%-os volumennövekedést könyvelhetett el, ami a fogyasztók rugalmas keresletét jelzi – számolt be róla az ESM.
A cégóriás közölte, hogy a teljes évet nézve 12%-os bevételnövekedést vár, szemben a korábbi 10%-os növekedésre vonatkozó előrejelzéssel. A PepsiCo áprilisban és júliusban is magasabb nyereséggel számolt, mint amit a korábbi prognózisok mutattak.
Ramon Laguarta elnök-vezérigazgató így nyilatkozott: „eredményeink azt mutatják, hogy elérték céljukat azok a döntések, amelyeket annak érdekében hoztunk, hogy még gyorsabb, még erősebb és még jobb vállalattá váljunk.”