Továbbra is viszik a péksüteményeket, mint a cukrot, ami a kasszának is jót tesz
A Fornetti anyavállalata, az Aryzta eredményes időszakot tudhat maga mögött, ugyanis 18 százalékkal növelte az árbevételét egy év alatt.
A svájci székhelyű élelmiszeripari óriáscég, a világszerte több mint 50 péküzemet működtető Aryzta jelentős növekedést ért el a júliusban zárult üzleti évében, ami azt jelenti, hogy az áremelkedés ellenére is úgy viszik a különféle péksüteményeket, mint a cukrot.
Az árbevétel 15,1 százalékkal 1,76 milliárd euróra (739 milliárd forint) növekedett, a társaság működési eredménye pedig 48,1 millió eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi adatokkal, amikor 12 millió eurót meghaladó veszteséget könyveltek el.
Az Aryzta 2015-ben lépett be a magyar piacra, amikor felvásárolta a Fornettit, a leányvállalat pedig az anyacéghez hasonlóan emelkedő pályán van, miközben minden régióban folyamatosan építik az ügyfélkapcsolatokat – derül ki a Napi.hu beszámolójából.
Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint a magyar cég árbevétele 2021-ben meghaladta a 30 milliárd forintot, ami 8,5 százalékos bővülésnek felel meg éves összevetésben, bár az is igaz, hogy 2019-ben magasabb, közel 31 milliárd forintot tett ki az árbevétel.