Ismét az Amazon lett a világ legértékesebb márkája
A Brand Finance Global 500 2020-as beszámolója szerint 2019-hez hasonlóan ismét az Amazon lett a világ legértékesebb márkája, míg a dobogó második és harmadik fokán helyet cserélt a két szereplő 2019-hez képest.
2020-ban is az Amazon lett a világ legértékesebb márkája. A Brand Finance Global 500 2020-as beszámolója szerint a márka értéke 220 milliárd dollár, ami 17,5 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest.
2019-hez képest a dobogó összetétele nem változott, viszont annak sorrendje igen: a Google megelőzte az Apple-t, ugyanis előbbi 11,9 százalékos értéknövekedést tudott elérni, míg az Apple márkaértéke 8,5 százalékkal csökkent.
A Microsoft és a Samsung maradt a negyedik, illetve az ötödik helyen, és az értékük is csak pár százalékot változott. A hatodik helyre a kínai ipari és kereskedelmi bank, az ICBC jött fel, a Facebook pedig megtartotta a hetedik helyét, de 4,1 százalékkal csökkent az értéke.
A top-10-be még a Walmart, a Ping An és a Huawei került be – tavaly még egyikük sem volt a top-10-ben, de mindannyian közel voltak hozzá.
Tehát a top-10-be 6 amerikai, 3 kínai és 1 dél-koreai cég került be, ami sokatmondó adat.