Belga Nagydíj: ilyen egy éles kör a kormány mögött
Kívülről könnyűnek tűnik, de valójában egyáltalán nem az.
Spában járunk, Alexander Albon Williamsében, és nem akármilyen kameranézetből izgulhatjuk végig az első kört, amely egyben azt is jól példázza, miért is annyira összetett egy formula autó vezetése és irányítása.
Kívülről nézve hajlamosak lehetünk legyinteni egy-egy unalmas versenyre, hiszen csak céltalan körözgetésnek tűnhet, amit a pilóták unásig gyakoroltak szimulátorokban, hogy aztán a következő héten is ugyanez játszódjék le.
Pedig a helyzet ennél jóval bonyolultabb. A belga versenypálya éppenséggel pont egy olyan aszfaltcsík, ahol elképesztő sebességgel kell pontos manővereket végrehajtani, hogy egyáltalán az aktuális pozíciót tartani tudja egy pilóta.
Most is láthattuk, hogy elég egy kis hiba, máris pördül az autó, és mi sem bizonyítja jobban, hogy az F1 egy nagy csapatjáték, amikor az érkező versenyző figyelme az előtte lévőre koncentrálódik, hogy elkerüljön egy óriási balesetet – lásd Latifi és Bottas esete.
És akkor tegyük még hozzá, hogy a tempó, az autó alatt hullámzó aszfalt, a kormányokon felvillanó visszajelzések, a csapattól érkező instrukciók, mind-mind folyamatosan bombázzák a pilótákat. Legközelebb, amikor természetesnek veszünk egy előzést, érdemes újra megnézni ezt a videót.