Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Bliccelés: akár 50 ezerbe is kerülhet a büntetés, ha a változtatás mellett döntenek

Bliccelés: akár 50 ezerbe is kerülhet a büntetés, ha a változtatás mellett döntenek

placeholder

A hírek szerint áremelkedés várható a BKK bizonyos jegyárai tekintetében, emellett a bliccelésért kiszabott pótdíjak is jelentősen növekednek, ha megszavazzák az előterjesztést.

Jövő szerdán szavazhat a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy emelik-e a BKK egyes jegyárait, valamint a bliccelésért kiszabott pótdíjakat, Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes pedig egy csütörtöki háttérbeszélgetésen osztotta meg, milyen változásokra lehet számítani.

A cikk a videó után folytatódik

Ezáltal a 24 órás napijegyek ára 1650 forintról 2500-ra, a 72 órás jegyek ára 4150-ről 5500 forintra emelkedik, a diák-, illetve dolgozói bérletek ára pedig változatlan marad, bár ez nem mondható el a bliccelésről, hiszen jelentősen drágulni fog.

Eddig a helyszíni pótdíj összege 8 ezer forint volt, amely 12 ezerre nő, ha pedig valaki nem tud a helyszínen fizetni, megteheti később is, ám a megszokott 16 ezer helyett már 25 ezer forintba fog kerülni. Ha azonban valaki harminc napon túl rendezné a bliccelés miatti tartozását, az ezentúl nem 32 ezer, hanem 50 ezer forintot fog fizetni.

Amennyiben a Fővárosi Közgyűlés szerdán megszavazza az előterjesztést, abban az esetben az új szabályozás ősztől lép életbe, Kiss Ambrus pedig a háttérbeszélgetésen elmondta, összesen 800 millió forint bevételt várnak az emelésektől, azonban ez sem old meg minden gondot.

A hvg.hu emellett arról is megkérdezte a főpolgármester-helyettest, hogy vajon hogyan érintené a fővárost, ha valóban bevezetnék a kormány által is vizsgált javaslatot, miszerint az ország összes tömegközlekedési eszközére csupán 3500 forintba kerülne a bérlet.

Kiss Ambrus úgy véli, ezt a BKK nem bírná ki, ebben az esetben elkérnék a buszok kulcsait a sofőröktől és „az ötletgazda asztalára tennénk”, hogy innentől oldja meg ő a dolgokat. Majd hozzátette, ez a modell csak abban az esetben lenne alkalmazható, ha a kormány támogatással segítené a budapesti tömegközlekedést.