Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
66,829 $

Ezen légitársaságok esetében sérülnek leggyakrabban a bőröndök

A listát a Ryanair vezeti, azonban számos bejelentés érkezik az Emirates, az Alitalia és más légitársaságok illetékeseihez is.

...svg content...Fotó: Unsplash
Európa

Takács Petra

Szerkesztő

Nemrégiben felmérés készült annak kapcsán, milyen gyakorinak számítanak a poggyászsérülésről szóló jelentések az egyes légitársaságok esetében, a Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAA) adataiból pedig kiderült, 823 ilyen eset volt 2015 és 2020 között.

Ebből több mint minden 10. a Ryanairhez érkezett, majd őt követi második helyen az Emirates, amelyhez az összes bejelentés 6 százaléka tartozik, majd az Alitalia került a harmadik helyre 40 sérült poggyásszal.

Utánuk következik az Ethiad Airways, az Ibéria, a Royal Air Morocco, a Vueling Airlines, a British Airways, a Jet2, valamint a Turkish Airlines, hozzátéve, hogy a legtöbb utas nem fordul kárigénnyel a légitársaságokhoz, mert legtöbbször értelmetlennek és időigényesnek tartják magát a folyamatot, illetve azt is, hogy bebizonyítsák az igazukat.

A felmérésből az is nyilvánvalóvá vált, hogy a bejelentőknek kevesebb mint fele ér el pozitív eredményt, akiknek pedig sikerül, átlagosan 154 napba telik, hogy megítéljék a kártérítést, amelyet az United Airlines vezet 418 napos negatív rekorddal.

A legtöbb bejelentést fogadó Ryanairnek azonban 868 nap volt szükséges a követelés rendezésére, amelyet feltehetőleg a koronavírus okozta nehézségeknek lehet tulajdonítani – derül ki a Privátbankár.hu cikkéből.

A The Sun által meginterjúvolt rakodómunkás arról nyilatkozott, hogy a poggyászok sérülésének veszélye annál nagyobb, minél nehezebb az adott bőrönd, ez pedig a fiatal női utasok körében a legjellemzőbb, mivel hajlamosabbak kétszer annyi holmit bepakolni, mint ami szükséges lenne, ellentétben a férfiakkal, akik általában egy fedélzeti kabinban elférő hátizsákkal kelnek útra.

Az interjúból az is kiderült, hogy a húzós bőröndök helyett érdemesebb négykerekűt választani, mert így valószínűbb, hogy a poggyászkezelő görgetni fogja, ahelyett, hogy feldobná azt a kupac tetejére, valamint javasolták, hogy feladás előtt készítsünk képet a bőrönd állapotáról.