Hidrogénezett növényi olajjal működő erőforrásokra cseréli az Audi a hagyományos motorokat
A vállalat reményei szerint az új technológia révén 70-95 százalékkal csökkenthetik a széndioxid-kibocsátást a dízelüzemű járművek viszonylatában.
Az Audi még 2021 márciusában jelentette be, hogy leállítják a belsőégésű motorok további fejlesztését, és kizárólag a zöld technológiákba fektetnek.
A cég most egy lépéssel közelebb került a karbonsemleges mobilitásról szóló víziója felé azzal, hogy számos jelenlegi hathengeres dízelmotorját jóváhagyta a megújuló HVO – hidrogénezett növényi olaj – üzemanyaggal való használatra.
Az ambiciózus tervek szerint 2050-re teljesen széndioxid-mentéssé válhat az Audi, a V6-os motorok pedig kizárólag megújuló eljárással fognak működni. A HVO-val üzemelő gépkocsik az A4, A5, A6, A7, A8 modellek, valamint a Q7 és Q8 SUV-ok lesznek, március elején pedig a Q5 is felkerül erre a listára, amit nyáron az A6 Allroad követ majd.
Nemcsak a károsgáz-emisszió csökkentése az előnye a HVO-nak, ott van még az is, hogy a szóban forgó üzemanyag jóval magasabb cetánszámmal rendelkezik, ami a tradicionális dízelmotorokhoz képest hatékonyabb és tisztább égést eredményez.