Százüléses elektromos repülőgépet fejleszt a Wright Electric
Az elkövetkező hat évben forradalmi változások történhetnek az elektromos járművek piacán, melynek következtében a repülőgépek is villanyhajtást kaphatnak.
A Wright Electric vállalat olyan akkumulátor fejlesztésébe kezdett, melynek segítségével helyettesíteni lehet a hagyományos, kerozinhajtású repülőgépek erőforrását, és akár 740 kilométert is meg tudnak tenni vele anélkül, hogy újra kelljen tölteni – írta a Bloomberg.
A startup első körben egy BAe 146 típusú gép motorját fogja kicserélni zéró emissziós egységre, így gyakorlatilag nulla szén-dioxid kibocsátást érhetnek el vele, miközben megteszik vele a pilóták a betervezett távot.
A villanymotor körülbelül 75 százalékkal könnyebb lehet, méretében pedig 50 százalékkal kisebb, mint a korábban alkalmazott, fosszilis üzemanyaggal működő modul; mindeközben a teljesítménye is biztató, hiszen 2 MW leadására képes, ami óriási előrelépés a tradicionális repülőgépekhez képest.
A Wright Electric módosított BAe 146-os gépei a jövő zöld alternatíváivá avanzsálhatnak, és ha minden az előzetes tervek szerint halad, akkor elképzelhető, hogy 2027-ben már világszerte villanyrepülők szelhetik az eget, bár az még kérdéses, hogy meg tudják-e oldani az elektromos áram utánpótlásának környezetbaráttá történő módosítását is.
Az első prototípust egyébként 2024-re készíthetik el, amikor is megkezdődhetnek a tesztelések, melyek során a mérnökök kitűzött célja lesz, hogy növeljék a hatótávolságot, illetve biztonságossá tegyék az erőforrást, megelőzve ezzel az esetleges tűzeseteket.