Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A brit benzinválság az egekbe repíti a kamionsofőrök fizetését

A jelenlegi nehéz helyzetet több tényező együttesen okozta: a külföldi munkavállalók számának csökkenése a Brexitet követően, a koronavírus-járvány okozta késedelmes képzés és tesztelés, valamint az ágazatban tapasztalható szisztematikus problémák, például a rossz munkakörülmények. A járművezetők hiánya pedig az üzemanyag-ellátással kapcsolatos masszív problémákhoz vezetett.

...svg content...Jármûvek sorakoznak egy londoni benzinkút elõtt 2021. szeptember 28-án. Az elmúlt napokban fennakadások voltak a lakosság élelmiszer- és üzemanyagellátásában Nagy-Britanniában, mivel a Brexit nyomán nincs elég kamionsofõr az országban. Sokan pánikvásárlásba és felhalmozásba kezdtek, néhány benzinkútnál óriási sorok alakultak ki. Grant Shapps brit közlekedési miniszter szeptember 25-én bejelentette, hogy ötezer külföldi kamionsofõr kaphat soron kívül átmeneti nagy-britanniai munkavállalási engedélyt, mindenekelõtt üzemanyag- és élelmiszerszállító teherautók vezetésére. MTI/AP/Frank Augstein
Külföld
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A brit benzinválság az egekbe repítette a nehéz tehergépjárművek vezetőinek fizetését, mivel a kereslet továbbra is emelkedik – jelentette a helyi média. Az Indeed nevű álláskereső weboldal szerint még egy tapasztalat nélküli gyakornok sofőr is kereshet évi 24 ezer fontot (10 millió forint), és ez a szám több mint 30 ezer fontra (12,5 millió forint) emelkedik, ha már rendelkezik képesítéssel – írja a Spuntik News.

A gyakorlattal rendelkező sofőrök évi 50 ezer és 55 ezer font (21-23 millió forint) közötti fizetésre számíthatnak, plusz bónuszrendszerre. A Times szerint a jelenlegi kamionsofőr-hiány miatt az élet minden területéről – bankárok, szakácsok és bolti dolgozók – keresnek munkát az ágazatban. Az utóbbi időben egyre több nő is úgy döntött, hogy sofőr lesz – jegyzi meg a lap. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

A fejleményre a benzinkereskedők szövetsége szerint nem javult a benzinkínálat, az Egyesült Királyságban a töltőállomások mintegy 26 százaléka üres. A töltőállomások mindössze 47 százalékán van benzin és gázolaj egyaránt – mondta Gordon Balmer, a PRA ügyvezető igazgatója.

Veszélyben a karácsony?

A válság kezelésére Boris Johnson kormánya fordulatot tett migrációs politikájában, és ideiglenes vízumokat vezetett be a külföldi munkavállalók számára, a jelentések szerint pedig hamarosan akár 10 ezer sofőr is munkába állhat az Egyesült Királyságban. Az iparági szereplők azonban úgy jellemezték az intézkedést, mintha „egy gyűszűnyi vizet öntenének a máglyára”, tekintve, hogy az országban mennyi sofőr hiányzik.

„100 ezer járművezetőből van hiány. Ha belegondolunk, hogy minden, amit Nagy-Britanniában beszerzünk, teherautók hátulján érkezik, legyen az üzemanyag, élelmiszer, ruha vagy bármi más, egy bizonyos ponton, ha nincsenek sofőrök, akik vezetnék azokat a teherautókat, akkor a teherautók nem mozognak, és nem kapjuk meg a dolgainkat”

– mondta Ron McKenzie, a Közúti Fuvarozók Szövetségének politikai és közügyekért felelős ügyvezető igazgatója.

A benzinválság már más iparágakra is hatással volt, a szupermarketek és gyorséttermek élelmiszerellátásának megszakadását okozva. A kiskereskedők figyelmeztettek, hogy a hatóságoknak kevesebb mint két hetük van arra, hogy előrelépést mutassanak fel a járművezetők hiányának kezelésére tett kísérletek terén, különben „jelentős fennakadások” lesznek a karácsonyi időszakban.

Eközben a brit belügyminisztérium bejelentette, március végéig vállalhatnak munkát azok az uniós kamionsofőrök, akik a meghirdetett kedvezményes engedélyezési program keretében érkeznek Nagy-Britanniába. A gyorsított munkavállalási elbírálás feltételei közé tartozik, hogy a sofőröknek október 15-ig meg kell érkezniük Nagy-Britanniába, a feltételek teljesülése esetén pedig 2022. március 31-ig dolgozhatnak az országban.